Week 2 ; Papa's School

30 januari 2015 - Siem Reap, Cambodja

12 januari 2015
Dit weekend zijn er een heel aantal nieuwe vrijwilligers aangekomen.. Echt super leuk vinden we (Pineapple crew) het niet echt, we zijn met zo veel dat het niet meer gezellig is en helemaal niet meer persoonlijk L Het voordeel was nu wel dat mijn klas eindelijk gesplitst werd in D en E class. Zo kan ik veel beter les geven aan mijn kindjes en zo kan ik ze ook veel persoonlijker opvolgen. Die avond zijn we weer uitgegaan, vandaag is het namelijk echt de verjaardag van Yuval (onze israiliet). Iedereen was doodmoe dus dat was super grappig want morgen is het weer een gewone schooldag.

Story time

13 januari 2015 was weer eens een enorm vermoeiende dag. Het was heel koud (25 graden) en iedereen was moe door gisteren. Maar, Gisteren grote jan ook nu... Dus hier gaan we dan, hop naar de klas! Jammer genoeg werkten de kindjes niet echt mee wat het nog vermoeiender maakte. Om 3uur is het altijd pineapple break. Alleen vandaag was het kraampje dicht.. Oh ooooww, wat nu gedaan? Opzoek gegaan naar een ander pineapple kraampje. Gelukkig hebben we die gevonden ietsje verderop. Bij haar duurde het wel een hele tijd langer. Daarom hebben Izzy en ik dan ook geprofiteerd van die tijd en hebben we een lokaal ijsje gegeten. Gelukkig hebben we een sterke maag, achteraf bekeken was dat namelijk niet echt een goed plan want dat ijs is gewoon bevroren water, dit is niet echt gezond voor ons. Achjaa, op dat moment hebben we enorm genoten van dat fel roze zoete mengsel.

Maandag 12-01-2015
Die avond zijn we naar de Old Market gegaan en hebben we een beetje kleren gekocht. Dit komt omdat we niet naar school mogen met een korte broek. Dus elke dag mooi naar school in de ‘Teachers Outfit’. (leuk excuus om eindelijk eens wat andere kleren in je backpack te hebben J )

14 januari 2015 was echt een koude nacht. Ik lig op de grond op een dun matrasje vlak achter de deur, al de koude lucht van buiten komt dan ook regelrecht naar mij. Slapen met een trui, trainingsbroek en wolle sokken? Check!
Vandaag was een speciale dag. Toen we aankwamen op school was er geen enkele leerling te bespeuren. Ook onze tuk tuk driver ging er al snel vandoor. Na wat rondvragen bij de buren kwamen we te weten dat er een vrouw in het dorp overleden was. Hierdoor moest iedereen naar het ‘afscheidsfeest’. Wat we ook te weten zijn gekomen is dat als er iemand in de nabije familie sterft worden de kindjes kaal geschoren. Zo wist ik dat het ging om een nabij familielid van een kindje in mijn klas. We hebben onze ‘directeur’ gebeld en hij is ons komen ophalen en dan zijn we samen naar het lokale marktje gegaan. Hij voelde zich heel erg schuldig en trakteerde ons op vanalles en nog wat. Heerlijk!
Die avond zijn we allemaal heel vroeg ons bedje in gedoken. Iedereen was doodop.

Begrafenis

15 januari 2015 was weer een gewone schooldag. Lekker heel de dag les gegeven met trui en sjaal. Koud was het vandaag! Brrrr (dankje klein voor je sjaal!)
Vandaag zijn er ook weer 2 nieuwe vrijwilligers bijgekomen, 1 meisje dat in Belgie woont. Zij is echt super leuk!

D Class met Morgana

16 januari 2015 Friday – funday!
Wij hebben er sportsday van gemaakt vandaag! Met alle klassen samen hebben we met de morning class heel veel spelletjes gespeeld waarbij ze heel wat moesten bewegen. Wij als teachers vonden het fantastisch.

Sportsday - animal game

De kindjes jammer genoeg wat minder want Aziaten zweten absoluut niet graag waardoor ze ook niet al te goed mee werkten met de opdrachten. Dit vonden we heel jammer en hebben we dit jammer genoeg niet meer gedaan met de rest van de classes. Toch wouden wij er een funday van maken en hebben we onze afternoon class naar Despicable Me laten kijken in het Engels. Wij vonden dat een super goed idee want ze horen zo heel veel engels en herkennen de woordjes ook. Ze vertelden ook wat ze zagen. Het was een geslaagd lesje!  Evening class was weer eens een tegenvaller, maar daar moet ik maar aan wennen.
Die avond was het farewell van Kevin. Het was namelijk zijn laatste avond na 8 weken lesgeven. Hij is 70 jaar en blijft maar rond reizen. Het is een super lieve man. Speciaal voor hem zijn we naar zijn favoriete bar gegaan in town. Het was voor de verandering weer een geslaagd en laat avondje!

Sportsday Sportsday - kruiwagen

17 januari 2015, WEEKEND! We zijn gewoon met een aantal de stad in getrokken en wat inkoopjes gedaan. We begonnen met de supermarkt. Heerlijk! Eindelijk weer eens dingen zelf kopen waar je zin in hebt. Ik had zin in pindakaas dus die ging al snel in mijn boodschappenmandje. Jummie! We zouden normaal in de stad blijven en uitgaan, maar Polleke en ik waren dood moe en zijn toch maar wat vroeger naar huis gegaan. Bedje kan ook deugd doen na zo een lange week lesgeven.

18 januari 2015 was weer eens spa day. Met de meisjes zijn we vertrokken naar de Spa en hebben daar weer een hele dag genoten. Lekkere massage en we kunnen er weer een weekje tegenaan. Op de spa genieten we ook even enorm van de wifi, in ons huis is er namelijk heel slechte wifi waardoor we amper op het internet kunnen. Sunday – spa day – wifi day. Zo ging het er bij ons aan toe.
Dat is wel heel leuk want nu heb ik 2 uurtjes met mama en papa kunnen skypen. Super gezellig, het was namelijk al een hele tijd geleden.

Sunday - SPA day
Na de spa hebben Morgana, Izzy, Paulien en ik (pineapplecrew) een foto avond gehouden. Dit wil zeggen dat we elkaars ‘Travel photo’s ‘ bekeken hebben en ook onze foto’s hebben uitgewisseld. Super gezellig en leuk avondje. We lagen ook weer allemaal lekker vroeg in bed ;-) .

Zo, de tweede week lesgeven zit er nu ook alweer op... Wat gaat de tijd toch snel...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fanny Van Severen:
    30 januari 2015
    Dank voor dit lang verslag ... jullie bezorgen die kindjes daar onvergetelijke momenten ... of ze nu graag zweten of niet ! Liefs, xxx Fanny