Start van ons avontuur

26 augustus 2014 - Singapore, Singapore

De afgelopen dagen waren zeer vermoeiend en emotioneel door de vele afscheidsfeesjes en de laatste voorbereidingen. We hebben ook ons haar gedoneerd aan Think-Pink , voor het Geef-om-haar fonds.

We zijn gisteren (25-08-2014) om 4.30u vertrokken naar Schiphol. Om 11u vertrok onze lange vlucht (12uur) naar Singapore. Het was een lange maar leuke vlucht. We zaten naast een Nederlandse backpacker, hij gaat wel naar Australie.  (bramarents.waarbenjij.nu) 6uur lokale tijd kwamen we aan, na het nemen van de MRT (plaatselijke metro) en een beetje zoeken kwamen we aan bij ons hostel 'Tree in lodge'. Het klein maar fijn hostel met een zeer vriendelijke eigenaar. Hij heeft ons heel goed ontvangen en heel veel uitleg gegeven over Singapore en de 'must do' dingen.

We hebben ons geinstalleerd in ons kamertje en hebben dan onze planning gemaakt voor de rest van ons verblijf in Singapore!

Tot nu toe is het al een prachtige ervaring. We proberen ook echt van elk moment te genieten en de westerse manier van denken even achter wege te laten.

Rond een uur of 8 zijn we naar Chinatown gegaan en hebben daar lekker gegeten! Voor geen geld, 2,5 SGD per persoon en omgerekend in euro, heb je voor nog geen 1,5 euro je buik al rond gegeten.

Na een lekker frisse douche liggen zit onze eerste dag er al op, zelfs na onze korte powernap van deze middag zijn we nog steeds dood op. Lang leve de jetlag.

Wat we deze 9 maand ook gaan proberen is elke dag een 'Photo of the day'  proberen te posten. (Die staan bij fotos in het album 'Photo of the day')

lots of love and kisses from Singapore

1. Miejef & Urbain:
    26 augustus 2014
    Wij volgen jullie belevenissen, maar jullie haar is wel niet afgesneden.
  2. Goedel Vermandere:
    26 augustus 2014
    Geniet maar van elk moment en zorg goed voor elkaar. Benieuwd naar al je belevenissen. Fijne reis. Goedel
  3. Frederik:
    26 augustus 2014
    Tof dat jullie dit doen, geniet er maar van .

The secret of getting ahead is getting started.
  4. Anckaert-Bekaert:
    26 augustus 2014
    Afscheid nemen is wellicht het moeilijkste stuk van jullie reis. Ook voor ons. Maar wij gunnen het jullie. Wat een groot geschenk. Geniet er nu ten volle van.
  5. Betty Dedobbeleer:
    26 augustus 2014
    Ik kijk er naar uit van iedere dag iets te kunnen lezen van jullie grote reis .
  6. Fanny Van Severen:
    27 augustus 2014
    Mooie foto van de dag ...spreekt boekdelen ... Ook lief van jullie om Kalvin te vermelden ...hij heeft jullie t.shirts dolgraag "versierd"! Je weet meisjes ...hier spreekt een mama ...niet warmer dan op 60 graden wassen ! Liefs, fanny
  7. Anckaert-Bekaert:
    28 augustus 2014
    Hoi Meiden,
    Jullie reis wordt een fantastische ervaring.
    'Be a lamp upon yourself' is een mooie levenshouding.
    Dank u voor de mooie verslagen.
    Wij reizen een beetje mee.
    Tof!
  8. Bram:
    5 september 2014
    Ha Silke en Paulien,
    Mijn reactie is een beetje laat maar leuk dat jullie mijn blog hebben genoemd in jullie verhaal haha! Geniet nog van de reis! Ik blijf jullie volgen! :)
    Groetjes vanuit Australië