Goed beter best...

27 augustus 2014 - Singapore, Singapore

Vandaag was een drukke maar ongelooflijk leuke dag.

We begonnen onze dag met een lekker ontbijtje in ons hostel, na het plannen van onze dag vertrokken we naar Chinatown om daar lekker te gaan lunchen. Onderweg naar 'Maxwell Complex' (een food market waar je lokaal eten kan halen en opeten voor bijna geen geld: 7SGD voor 2 personen) kwamen we een grote Boeddhistische tempel tegen. Zonder aarzelen wandelden we naar binnen om er eens een kijkje te nemen. We vielen bijna achterover van de grootheid en het 'wauw gevoel'. (Je mag daar niet binnen als je knieen en/of schouders bloot zijn, dus kan je daar een lange rok lenen en een sjaal voor over je schouders) De tempel was enorm, 5 verdiepingen met inclusief een dakterras met een mooie tuin. Tot slot kregen we voor we weg gingen nog Boeddhistische boekjes mee waaronder 1 boekje waarvan de titel mij raakte 'Be a lamp upon yourself'.

Hierna vertrokken we naar Sentosa Island. Sentosa Island is een klein eilandje vlak bij Singapore. Er is een 'monorail train' en een wandelbrug met roltapijten om er naartoe te gaan. Eenmaal aangekomen leek het alsof we ons in een sprookje bevonden. We gingen rechtstreeks door naar het grootste aquarium van de wereld waar we onze ogen uitkeken. We hadden net geluk want het ging deze maand in het bijzonder over de haai. 1 woord, WAUW.

Na het vele wandelen was het voor ons even tijd om wat uit te rusten en gingen we even naar het strand. Heerlijk! Toen ontdekte we een brug naar het meest zuidelijke punt van het vaste land van Azie. Deze kans konden we niet laten liggen dus vertrokken we er meteen heen om te kunnen zeggen dat we daar hebben gestaan.

Woensdag 27-08-2014 Sentosa Island

Eenmaal terug aangekomen in ons hostel zijn we in een plaatselijk 'streetfood' kraampje gaan eten. We kregen een energie boost en met dat het vandaag woensdag was (lady's night in Singapore) wouden we nog graag even een stapje in de wereld zetten ;-) Na ons wat op te maken ( in hoe verre dit mogelijk is met de backpackers kleren die we mee hebben) vertrokken we naar het prachtige Marina Bay Sands. We hadden besloten om geen fototoestel mee te nemen zodat we van elk moment konden genieten in plaats van steeds bezig te zijn met het maken van fotos. Door Lady's night kregen alle 'Lady's' gratis toegang tot de bar op de top van Marina Bay Sands en inclusief een gratis wijntje ( kost normaal 25 SGD ). Van dit moment hebben we enorm genoten, het was spectaculair: Prachtige bar, heerlijk uitzicht over een groot deel van Singapore, lekker wijntje en een super vriendin aan je zijde... Wat wil je nog meer?

love

1. Betty Dedobbeleer:
    28 augustus 2014
    Ik ben super blij dat jullie een prachtige dag meegemaakt hebben,dat best een leuke ervaring zal geweest zijn,en dit is nog maar het begin van deze grootse reis!xxxx Ik volg jullie met veel interesse.