Phuket & Bangkok met Klein

29 december 2014 - Bangkok, Thailand

Dit blogbericht is enkel over de week van Silke. Paulien haar week komt er later aan :-)

23 december begon mijn dagje niet zo schitterend, weer had ik last van bedbugs die nacht. Oplossing? Alles in een grote vuilniszak en hup de bus op, vannacht ga ik bij de jongens slapen. Jippieee! Eenmaal aangekomen in hun hotel mocht ik mee ontbijten, dat was weer eens geweldig! Heerlijk zo een ontbijtbuffet, en dat na 4 maanden in hostels leven! Voor de rest hebben we vandaag niet veel meer gedaan. Vandaag was luierdag! We hebben heel de dag aan het zwembad gelegen, in de zee gegaan en gekajakt! Wat een heerlijke dag! Die avond hebben we weer streetfood gegeten en daarna zijn we vertrokken naar Patong Beach (west Phuket) om daar te genieten van Simon Cabaret. Het was geweldig! Wat een ervaring, allemaal dansende en zingende mannen of vrouowen (dat verschil zagen we niet zo goed haha). Er zaten wel heel veel knappe mannen tussen! Maar of ze echt man zijn… daar komen we nooit achter!

24 december stonden we vroeg op en genoot ik weer eens volop van dat heerlijke ontbijtbuffet! Amai seg, hier geraak je nooit gewoon aan! Daarna zijn we met de taxi naar de luchthaven gegaan en dan vertrokken we naar Bangkok! We waren nog niet goed en wel aangekomen of we hadden al temaken met het grootste probleem van Bangkok, Files... We hebben 2 uur in de taxi moeten zitten om bij ons hotel te geraken. Eenmaal aangekomen vertelde ze dat ik bij hun mocht slapen! WAUW! Ik was zoooo blij en ik viel bijna achterover van het hotel. Niet normaal, 4 maanden heb ik in een hostel gelegen met af en toe eens een bedbugje en nu dit? ONGELOOFLIJK!
Dit avond is ook kerstavond, dus hebben we gereserveerd voor het kerstdinner in ons hotel. Ook weer een ongelooflijke maaltijd! Heerlijk!

Kerstavond ❤️
Prettige kerst lieve lezertjes!

25 december, KERTDAG hebben we in de zoo gespendeerd. Jaja, de bekende Dusit Zoo in Bangkok. Het was een heel gezellig dagje, met zn 4’tjes in de zoo. Love it! Dit heb ik echt enorm gemist. We zijn daar ook naar de zeehondenshow gaan kijken haha!

Mijn 2 grootste schatten bij het nijlpaard
Na de zoo zijn we naar de Throne Hall gewandeld en hebben we daar een kijkje genomen. Heel mooi, groot en bombastisch gebouw!
Daarna hebben we een frisse duik genomen in ons zwembad in het hotel en daarna hebben we ons klaar gemaakt voor ons kerstdinner vanavond in een frans restaurantje. Wat was dit weer een heerlijke en feestelijke maaltijd!

Kerstdinner met de schatjes

26 december, GELUKKIGE VERJAARDAG MOETI <3

GELUKKIGE VERJAARDAG MOEKI <3
Vandaag zijn we met de boot naar het koninklijk paleis gevaren en hebben we volgens mij bijna 3 of 4 uur in dat grote complex rondgewandeld. Er stonden ontzettend veel mooie gebouwen en tempels. Ten slotte kwamen we bij het grote koninklijke paleis. Amai.. daar kan je ook veel mensen onderbrengen hoor. Dat was enorm!! Daar zijn we dan ook Max tegen gekomen en hebben we de tocht samen verder gezet. We hebben ook een bezoekje gebracht aan Wat Pho. Dat is een hele grote goude Boeddha. Die was echt enorm! We hebben gezellig samen gelunched en dan zijn we elke weer terug naar ons hotel gegaan om  ons klaar te maken om iets te gaan drinken in de Skybar! Eenmaal aangekomen mocht ik niet binnen omdat ik slippers aan had.. maar ik had wel een lange jurk aan? Pffff Miserie ;-) dus ben ik uiteindelijk heel stiekem binngengeglipt.. Toen ze het merkten waren ze niet blij, gelukkig gingen we net weg. Dankje liefste Anne-Sophie voor je ontzettend lieve brief en overlevingspakket! Je bent een schatje!!

27 december, GELUKKIGE VERJAARDAG GUST!
Shop ‘till you drop! Dat was het motto van vandaag..
We begonnen de dag in een groot shopping center met alle dure merken zoals Louis Vuitton, Chanel,... Daar hebben we natuurlijk niets gekocht en zijn we naar de andere kant van de shopping mall gegaan waar ze de gewone merken hebben. Het was een heel leuke maar toch vermoeiende dag, zeker voor Norry en voor mij! ;-) Wij hebben dan besloten om iets te gaan drinken terwijl Tiebe en Steven nog wat rondliepen. Die avond zijn we ook naar de bovenste verdieping gegaan van de shopping mall, want daar bevindt zich een heel grote filmzaal waar wij naar de hobbit 3 zijn gaan kijken in 4D. Heel leuke ervaring een film te zien met geur, wind, licht, geluid en beweging in je stoel.. Maar dit doe ik toch niet elke keer hoor. Eerste en laatste keer ;-)

28 december was alweer de laatste dag met deze lieverdjes L Dus hebben we eerst al onze spullen al weer ingepakt, gewoon gezellig samen geweest en samen naar een heerlijke massage gegaan. Het was de eerste Thaise massage voor Klein en voor Norry.. Ze zeiden dat het toch pijn deed hihi. Een korte wandeling door de straten van Bangkok om een gezellig restaurantje te vinden voor vanavond, en daarna weer richting het hotel om weer verder in te pakken.

Spulletjes inpakken hihi
S avonds zijn we samen met Max naar ons gevonden restaurantje gegaan en hebben daarna nog wat gedronken in de bijhorende bar. Heerlijk gezellige laatste avond. Wat ga ik ze toch vreselijk missen mijn mannen! L

29 december gingen we allemaal vroeg bed uit want mijn lieve mannen moesten vandaag het vliegtuig nemen naar Chiang Mai. Jammer genoeg moest ik afscheid nemen. Dit viel heel erg zwaar! Ik had geen idee dat het zo moeilijk ging zijn voor mij. Ik had wel een idee, maar dit? Neen, dit had ik niet verwacht. Pfff.. :’( Ik mis mijn lief klein broertje nu al weer enorm.. nog 5 maanden en dan zie ik je eindelijk terug. Dankje voor de afgelope super week! I love you klein! <3

Om 11uur heb ik dan ook weer uitgecheckt en ingecheckt in een hostel. Back to reallity!

Back to reality
Wat een ongelooflijk contrast! Van sjiek hotel naar hostel zonder elektriciteit, harde bedden...

Ik mis je nu al klein! <3