Het nieuwe jaar kan beginnen...

15 januari 2015 - Siem Reap, Cambodja

Eindelijk heb ik een beetje tijd gevonden om de blog eens wat bij te werken. Jammer genoeg kan ik ook geen ‘photo of the day’ meer posten. Kan opzich wel.. maar dan heb kan je elke dag naar foto’s kijken van kindjes in mijn klas.

30-01-2014 om 7.30 uur werd er op mijn deur geklopt, Polleke is teruuuug! Wauw, wat een verhalen! Ik ben ongelooflijk blij dat ze het zo leuk gehad heeft!
Ze had meteen door dat ik het nog steeds moeilijk had met dat mijn klein broertje weg was, dus heeft ze er alles aangedaan om mij op te vrolijken. We begonnen met het kleuren van ons haar :D Polleke heeft haar haartjes rood gekleurd en dat van mij werd wat blonder! Het was echt heel grappig :D Daarna hebben we wat rondgelopen op de bekende Khao San Road en hebben we in een klein winkeltje kleine badgekes gevonden van vlaggen. We hebben alle vlaggetjes gekocht van de landen waar we geweest zijn en die gaan we op onze rugzak naaien. (Jezes, wat een werk, maar wel super leuk!) Daarna hebben we rustig een filmpje gekeken en lekker vroeg gaan slapen want morgen is Oudejaarsavond!!

31-01-2014, oudejaar... Rustdag! Heel de dag hebben we gerust, klaargemaakt voor vanavond en genoten van een heerlijke massage. Plots kreeg ik een berichtje van Max, hij zou met ons nieuwjaar vieren in Bangkok. Wat een verrassing! Na zijn aankomst begonnen we wat te praten over onze plannen. En plots besloot hij om morgen met ons mee te gaan naar Cambodia! :D Het onverwachte is toch altijd leuk! Die avond zijn we samen gaat eten en daarna begon de countdown op de wereld beroemde Khao San Road in Bangkok. Nieuwjaar in Bangkok, een wereldstad.. Wie had dit ooit gedacht? Het was echt een geweldige avond!
ps. Wij hadden eerder nieuwjaar dan jullie hihi!

nieuwjaar in bangkok

01-01-2015 jaja, het is 2015! Gelukkig nieuwjaar iedereen! Geniet met volle teugen van het nieuwe jaar! Wij wensen jullie allemaal een goede gezondheid en elke dag een mooie lach op jullie gezicht! Dankje dat jullie er altijd voor ons geweest zijn!
Onze dag begon alweer vroeg, we moesten al vroeg op de luchthaven zijn. Om 9uur vertrok onze vlucht, eenmaal aangekomen zagen we dat onze vlucht gecancelled was.. mooi begin van het jaar dachten we haha! We hadden wel geluk, het personeel heeft ons goed opgevangen door ons een cheque te geven zodat we mochten gaan eten en kregen een vlucht in de vroege namiddag. Het is dus allemaal heel goed gekomen! Eenmaal aangekomen zijn we samen met Max iets gaan eten en genoten van de locale dans.

02-01-2015 hebben we niet echt veel gedaan, we waren redelijk moe en ik voelde met nog steeds niet top L Uiteindelijk hebben we toch wat rondgelopen in Siem Reap en hebben we de old market bezocht. Die was super groot en heel erg goedkoop! Daar heb ik een cadeau’tje voor mijn allerliefste schoonbroertje gekocht hihi!
Cambodia is echt tot nu toe het mooiste land tot nu toe. Dat komt waarschijnlijk ook doordat het nog absoluut niet toeristisch is en nog helemaal niet goed ontwikkeld. In 1975 eindigde de oorlog hier, dus het is er nog niet zo super aantoe waardoor het echt nog heel authentiek en mooi is. Voor de oorlog werd er gezegd dat Cambodia het meest voorspoedige land in Azie zou zijn met daarenboven de slimste mensen. (De slimme mensen werden allemaal uitgemoord tijdens de oorlog) I really love this place! De mensen hier zijn ook ongelooflijk lief en hebben ALTIJD een glimlach op hun gezicht. GEWELDIG om te zien hoe mensen hier zo gelukkig zijn met het weinige dat ze hier hebben. Die avond zijn we met vrienden uit ons hostel wat gaan eten omdat Max nog een bezoekje bracht aan Ankor Wat.

03-01-2015 heb ik vreselijk geslapen en echt 8 keer wakker geworden met een vreselijke hoofdpijn en buikpijn. Vandaag was het jammer genoeg de laatste dag dat Max er was dus zijn we bij hem gaan ontbijten. Jammer genoeg voelde ik mij zo slecht dat ik niet kon mee eten :( We zouden vandaag naar Ankor wat gaan, maar dat ging dus niet door doordat ik me echt niet goed voelde. Polleke was een schatje en is heel de tijd bij mij gebleven. We hebben heel de dag geslapen maar nog steeds voelde ik mij vreselijk slecht. ’s Avonds heeft Polleke besloten dat ik vandaag naar de dokter moest. Het hostel stuurde ons meteen door naar het ziekenhuis. Na het volledige onderzoek bleek dat ik uitgedroogd was in combinatie met de griep en een bacteriele buikinfectie. Dus die nacht moesten we een nachtje in het ziekenhuis slapen :( gelukkig bleef ons lief Polleke bij mij. We hebben die nacht wel vreselijk geslapen :(

1. Betty Dedobbeleer:
    15 januari 2015
    Eindelijk een bericht ik was wat ongerust ,om geen nieuws van jullie te horen .Ik hoop Silke dat het ondertussen beter gaat met u,maar als jullie ziek worden moeten jullie wat vroeger naar de Dokter gaan .Doet dat alle twee goed op het schooltje met de Engelse lessen aan de kindjes te geven,die zullen super blij zijn met zo een twee toffe juffen.Groetjes aan mijn kleindochter, Paulien en veel dikke kussen aan alle twee.