Krabi - Phuket - TIEBE

23 december 2014 - Phuket, Thailand

16 december was weer eens een rustig dagje. We hadden namelijk al onze spullen gisteren al opgeruimd waardoor we vandaag enkel moesten uit checken uit ons hostel, een rode pick-up tegenhouden en naar het vliegveld gaan. Om 16uur waren we op de luchthaven. Nog even geduldig wachten en hop... Weg uit Noord Thailand.

Dinsdag 16-12-2014

Het was al donker als we aankwamen in Krabi. Altijd spannend! Snel naar ons hostel met de bus en bedje in.

17 december zouden we normaal naar Koh Lanta vertrekken. Jammer genoeg was dit mission impossible want ik (Silke) had weer vreselijke buikpijn en Polleke voelde zich ook niet zo lekker. :( pff.. conclusie... weer eens heel de dag bed liggen, lezen en hotel voor morgen uitzoeken. 'S avonds hebben we toch geprobeerd nog eventjes naar de Night Market te gaan. Het was niet echt de leukste market en weer hadden we buikpijn. Hierdoor zijn we sneller moeten terugkeren naar ons hostel dan verwacht.

18 december ging het eindelijk wat beter met onze buikjes dus hebben we besloten om dan toch te vertrekken naar Koh Lanta. We hadden redelijk veel verwacht van het eiland door alle foto's en mensen die ons dit aanraadde. Eenmaal aangekomen waren we een beetje teleurgesteld. Het was veel minder mooi dan dat we dachten. Maar dit komt grotendeels door de tsunami van 2004.

We hadden ons ook eens goed laten verwennen, na 4 maand slapen in hostels hadden we deze keer een resort geboekt. Yihaaa!! We waren helemaal gelukkig en we genoten volop.  Net kleine kindjes die voor het eerst naar de speeltuin mochten. ;-) Jammer genoeg was het die dag niet zo heel erg mooi weer. Jammer maar helaas. We hadden ook maar 1 nachtje geboekt.

Verwen dagje

De volgende dag 19 december vertrokken we met de boot richting Phuket. Vandaag was echter wel een heel erg warme dag. Dus bloedheet op de boot. Lekker bakken en braden op het dek ;-)  Onze boot stopte in Koh Phi Phi, wauw, wat was dit mooi! Dit is letterlijk Paradise! Daar moesten we overstappen  op een andere (sjieke) boot. Om 16uur kwamen we aan op Phuket Pier. Daar hadden we meteen een aansluitend busje naar ons hostel in Phuket Town. Ik (Silke) was al een beetje zenuwachtig want mijn kleintje (Tiebe) komt morgen avond aan. Yihaaa!!!

20 december... Tiebe, Norry en Steven komen vanavond aan!!

VRESELIJKE nacht achter de rug! Om 1uur 's nachts beseften we dat we bedbugs hadden in onze kamer. Van onze Hostel baas mochten we gelukkig van kamer veranderen. Maarja, van de bugs waren we nog niet verlost. We hadden dus heel erg slecht geslapen die nacht. Voor de rest hebben we niet zoveel gedaan vandaag. Ik was natuurlijk heel erg zenuwachtig!

Kleintje is hiieeeerrr

Rond 18uur hebben we een tuk tuk genomen naar het resort waar Tiebe, Norry en Steven zitten. Eerst hebben we nog wat gewacht buiten, daarna gaan vragen of ze al waren ingecheckt... (Waren nog niet ingecheckt) En dus nog maar een beetje gewacht. Ondertussen moesten we ook weer op de foto met een van de security mensen op de foto en daarna aan de telefoon met een andere security zijn 8 jarig dochtertje. hihi

En eindelijk waren ze daar!! Eindelijk!! ooooh wat was ik gelukkig! Na 4 maanden zie ik eindelijk mijn klein broertje terug!! Eerlijk gezegd heb ik die kleine wel enorm gemist!

'S avonds zijn we met zn alle gaan eten in hun hotel en daarna hebben we weer afscheid genomen want wij sliepen wel nog gewoon in ons Hostel ;-)

21 december stonden we op om 6.30uur want vandaag moest ik afscheid nemen van ons Polleke. Vandaag vertrok zij naar Koh Phangan. Daar gaat ze een kamp doen van 10 dagen om te leren Thai Boxen. Good Luck Pollie!!!!

Polleke vertrekt naar haar Kamp

Daarna ben ik weer even gaan slapen en om 10uur heb ik de bus genomen naar het hotel van Tiebeke! Die dag hebben we heel de tijd aan het zwembad en de zee gelegen. Heerlijk ontspannen! Lovely! Die avond hebben we weer lekker gegeten in hun hotel en daarna hebben ze me weer afgezet aan mijn hostel. Tot morgen kleintje!

22 december had ik weer zo een rot nacht... Bedbugs everywhere... weer van bed veranderd.. Maar helaas, daar zaten ze ook... Achjaa.. Kan er jammer genoeg helemaal niets aan doen. Om 11uur kwamen Tiebe, Norry en Steven mij ophalen in mijn hostel en zijn we samen naar de Gibon Sanctuary gegaan. Het was helaas een beetje een tegenvaller. Maar dat hoort er ook bij ;-) Daarna nog wat rondgereden en ten slotte wat rondgelopen in Phuket Town. Die avond zijn we streetfood gaan eten. Dat was voor het eerst. Ze vonden het super lekker! Jipppieee!!

Streetfood met ons kokje

Vandaag had Paulien haar eerste trainingen. Ze vond het heel erg leuk maar eigenlijk wel heel zwaar!! Komop he Pollie, You can do it!