Chiang Rai - Pai - Ziek

15 december 2014 - Chiang Mai, Thailand

Nationale staking in België, wij vrolijken jullie op met verhaaltjes uit het verre Thailand! Want... Wij staken niet!

8 december begon onze dag met een lekker ontbijtje in Chiang Mai. Daarna namen we het lokale transport middel (rode pick-up) naar het busstation. Daar kochten we een busticket naar Chiang Rai. Jammer genoeg moesten we nog anderhalf uur wachten. Al snel vonden we een oplossing.. Uurtje Thaise massage. Mmmmhhh...
Na de busrit van 4uur kwamen we aan in Chiang Rai. Na een tijdje zoeken hadden we eindelijk een hostel binnen ons budget gevonden! Oeefff..
'S avonds zijn we naar de avond markt gegaan waar we lekker hebben gegeten. (Sushi )

Sushi op Night Bazaar in Chiang Rai

9 december hebben we voor de verandering een scooter gehuurd. In Chiang Rai heb je namelijk heel veel tours, maar die zijn allemaal vrij duur. Dus wij gaan hem zelf rijden, met de scooter.
Onze grote tocht begon al om 9uur.
De eerste stop was Doi Mae Salong. Dat is eigenlijk gewoon een berg gebied met allemaal kleine dorpjes met verschillende bergstammen. Het was echt super om daarheen te rijden. Heel erg veel bochten, prachtig uitzicht en gezellige dorpjes.
Daarna reden we door richting Doi Tung.. Daar zijn we gewoon doorgereden. Dan kwamen we in Mae Sai aan. (Was al 15.30 uur) Eindelijk was het etenstijd. Mae Sai ligt op de grens met Myanmar. Die bordercrossing is zeer streng bewaakt waardoor we niet eens onze voet over de grens mochten zetten. Jammer maar helaas!

270 km door Chiang Rai op de scooter
De volgende stop en ook al de laatste stop was de Golden Triangle. Dat is de driehoek waar Myanmar, Laos en Thailand elkaar raken. Het was heel leuk om te zien! Een enorm gouden beeld stonden te 'shinen' op het Thaise land. Daar hebben we ook een armbandje gekocht. Maar niet zomaar een armbandje. Elk met de kleur van de dag waarop je geboren bent. ( bijvoorbeeld: ik ben geboren op een donderdag, dus mijn kleur is oranje. Polleke is geboren op een vrijdag, dus haar kleur is blauw) dit is van het boeddhistisch geloof.
Daarna begon onze terugrit naar Chiang Rai. Om 19uur kwamen we terug in ons hostel aan. 270km hebben we vandaag gereden. Wow!
We waren wel dood moe. Die avond hebben we lekker gegeten en snel ons bedje in gekropen.

10 december moesten we weer vertrekken richting Chiang Mai. We wouden niet vertrekken voor we de White Temple gezien hadden natuurlijk! Dus.. Tussenstopje bij de White Temple. 'Weer een tempel?' Zou je misschien denken? Maar wow, deze is niet zomaar een tempel! Deze was helemaal wit! Wauw! We stonden versteld! Dit is echt een tempel die je moet gezien hebben.

White temple in Chiang Rai
Dan vertrok onze bus terug naar Chiang Mai. 4uur later kwamen we weer aan en hebben we ingecheckt in ons hostel.
Chiang Mai is echt een leuk en gezellig stadje met fantastische mensen. Die avond hebben we in een lekker restaurantje gegeten en kwam er een random man ons vragen om in zijn dagboekje te schrijven! Haha! Gekke mensjes!

11 december vertrokken we (na het versturen van Polleke haar postpakketje) met de scooter (like usual) naar Pai. Een scootertocht van 130 km met 762 bocht stond ons te wachten. Het was weliswaar PRACHTIG!

137 km, 762 bochten, op naar Pai

Rond 16uur kwamen we aan in Pai. Ingecheckt in een leuk 'resort' met allemaal hutjes, jongeren, circus en feest. Wij waren wel heel moe van de rit. (Het is ook heel koud als je met de scooter rijdt.) Die avond zijn we wel nog naar het kleine, schattige dorpje gewandeld waar we ook lekker streetfood hebben gegeten voor nog geen €2 per persoon.

12 december vertrokken we om 8uur naar Thom's elephant camp. We begonnen ons dagje dus met een olifantenrit. Super leuk maar pijnlijk aan onze vrouwelijke deeltjes daar vanonder ;-) ons olifantje 'big one' had nogal aan puntige ruggengraat! ;-)
Na de boswandeling wandelden we naar de rivier waar onze olifant ons van zijn rug gooide! Gek diertje toch! Daar nog 'gespeeld' met de olifanten en daarna terug gewandeld naar het camp. Lekker gegeten en daarna zijn we gaan bamboe raften. Is ook eens iets anders, minder leuk dan echt raften maar nu konden we wel genieten van het prachtige uitzicht! WAUW!

Avontuurlijk dagje in Pai
Die avond hebben we weer genoten van het marktje en het eten!

13 december was niet goed begonnen. Ik (Silke) heb 4 keer kunnen genieten van mijn kebab van gisteren avond. (Kebab eten in Thailand is niet aan te raden. Is zeer gevaarlijk. Wist ik niet! )
Grrrr...
We zijn dan ook zo snel mogelijk terug naar Chiang Mai gereden (op de scooter) zodat ik snel in bed kan met eigen badkamer. Polleke heeft mij echt super super goed verzorgd! Uiteindelijk bleek dat ik een voedselvergiftiging had! :-(
Dankje Polleke om me zo goed te verzorgen!!! En dankje lieve mama, papa en Ama voor de goede raad!

Silke ziekjes

14 december ging het al een heel stuk beter. Gelukkig!! Weer niet veel gedaan want het was nog niet gedaan :-( Conclusie: heel de dag bed liggen en vlucht naar Krabi geboekt.. That's it.
'S avonds hebben we toch even een bezoekje gebracht aan de bekende Sunday Market. (Weer lekker veel gekocht! ) en hebben we nog eens kunnen genieten van het kippenvelmoment om 6uur (om stipt 6uur staat iedereen stil en rechtop en wordt het volkslied -denken we- afgespeeld. De locals zingen mee, of zwijgt iedereen. Achteraf buigen ze, en gaat alles gewoon weer door. Vooral het feit dat het zo een drukke markt is is fantastisch!). Wauw!

15 december.. Het gaat weer een stukje beter. Oh nee.. Zeg dat het niet waar is... Nu is ons Polleke ziek! :-( ai ai ai... Vandaag is het dan ook mijn taak om met een pijne nek en bonzend hoofd ons Polleke met heeeeel veeeeel plezier te verzorgen! Yessss!! Verpleegstertje Sil staat paraat!

Ons ziek Polleke :-(
Wat staat er dan vandaag op de planning? Bed liggen en elkaar uitlachen met onze ziektekwaaltjes...
Vanavond gaan we proberen ons te laten oplappen door middel van een manicure zodat we morgen (hopelijk) fris kunnen vertrekken naar Krabi!
We hopen dat we deze nacht voor 1 keer een volledige nacht gaan kunnen slapen.. Na 4 slapeloze nachten verdienen we dit wel! ;-)

1. Fanny Van Severen:
    15 december 2014
    Lief van jullie om zo goed voor elkaar te zorgen ... rusten is het beste medicijn ... en m'n Boehringer Ingelheim megavitamienen zijn onderweg ! Hopelijk ondertussen beiden terug aan de beterhand ... Liefs, xxx fanny