Chiang Mai: Thailand

7 december 2014 - Chiang Mai, Thailand

Going to heaven

3 december namen we afscheid van Karinne en haar gezin! Het was echt super bij haar. We werden afgezet op de luchthaven en... Byebye Vietnam!! We hebben een super tijd gehad in Vietnam! Maar nu is het tijd voor verandering ;-) hup naar Thailand!!

Welcome to Bangkok

We waren super blij om hier te zijn! Thailand.. Hier keken we enorm naar uit! Heerlijk!
Eenmaal aangekomen namen we de bus naar het treinstation.
Na 10 minuutjes rijden ging het mis... Botsing van onze bus met een auto! Dit begint al goed... Gelukkig bleven wij ongedeerd!
Treinticket geboekt voor diezelfde avond naar het noorden van Thailand, Chiang Mai.

Going to Chiang Mai by night train

Het was een nachttrein, 14uur lange reis. Maar dat valt allemaal heel goed mee. Je krijgt echt een bed op de trein. Je moet wel goed op je spullen letten waardoor je niet heel diep slaapt. Maar dat hoort bij het backpackersleven ;-)
Slaaplekker!

4 december kwamen we om 7uur aan in Chiang Mai. Onze eerste indruk was al goed. Helemaal anders dan Vietnam!
Toen we aankwamen hebben we meteen een hostel gezocht en een super leuk gevonden! Het lijkt echt op een hotel! Grote kamer.. Mmmh, dit kunnen we wel hebben ;-)
Het locale vervoermiddel zijn rode pickup's.. super leuk en het heeft echt iets. Het maakt de stad kleurrijk en gezellig! :-)
We begonnen de dag met het huren van scooters. We hebben wat rond gereden in de Old Quarter van Chiang Mai. Daarna reden we richting het 3D museum!

3D museum engel 3D museum vulkaan

Het was echt fantastisch!! We stonden versteld van de mooie tekeningen. Ze schilderen 3D tekeningen op de muur. Fantastisch!! We hebben ons rot geamuseerd!!

3D museum NG

Daarna gingen we verder met de scooter naar het locaal marktje. Daar hebben we wat rondgelopen en uiteindelijk gegeten. Mmmmmh lekker thais!! We hebben meteen de locale specialiteit genomen: Khao Soi! Mmmh! Heerlijk! Aan de pikante smaak van het eten moeten we nog wat wennen! ( vooral ons polleke ;-) )
Daarna reden we naar de bekende Wat Doi Suthep tempel. Super mooi!
Omdat onze dag nog niet vol genoeg was zijn we die avond nog naar een Muai Thai boxing game gaan kijken!!
En ik maar denken dat dit allemaal fake was? Helemaal niet! Er ging er zelfs eentje KO!
Fantastische dag! We love Thailand!!

Muai Thai

5 december was een nationale feestdag! De koning is jarig! Heel Thailand houdt ook van hun koning.. Dus je kan je al inbeelden hoe gek het hier is ;-) iedereen is in het geel gekleed. De koning hangt overal op, tshirts, iedereen spreekt over de koning..
Maar wij zijn vandaag een hele dag naar de Thaise kookles gegaan!
We kregen elke een eigen plekje aan tafel, fornuis en 'groentjes-snij-tafel'. Het was de beste kookles tot nu toe, met een super leuke gids! Moest je ooit naar Chiang Mai komen om te leren koken.. Ga naar Siam Rice Thai Cookery School. Dit was mijn menu dat ik leerde maken: chicken coconut soup, fried noodle thai style, chicken salad, Chicken with cashew nut, yellow curry en sticky rice with young coconut! Heeeerlijk!!
Moest iemand na 22 mei een thaise kok nodig hebben, we staan paraat ;-)

Thaise kookles

Die avond zijn we naar de viering gegaan van de verjaardag van de koning. Iedereen was in het geel gekleed, een hele ceremonie, dans en muziek, vuurwerk... Wauw!
Iedereen kreeg ook een geel kaarsje en moest die bij elkaar aansteken! Wauw!! Wij vonden het een prachtig symbool!

Ceremonie bday koning

6 december: SINTERKLAAS!

Zaterdag 06-12-2014

Jaja, sinterklaas kwam ook bij ons op bezoek! ☺️ Polleke heeft 2 zakken nootjes gekregen en ik een super leuk armbandje!
Dankje sinterklaas!
Daarna zijn we naar de Yoga vertrokken! Het was mijn eerste keer! Wauw, dat is speciaal! Maar wel leuk! ;-) Polleke vond het weer geweldig!!
Later die dag zijn we gaan genieten van onze eerste Thaise massage!! Aauuwww.. Maar heeeeeerlijk!!!

7 december is zondagsmarkt! Yessss!! Inkoopjes voor Belgenlandje!!

1. Tante Bie:
    7 december 2014
    Ewel, Silke! Ik hoop dat we de eerste zijn om jullie als Thaïse koks te boeken! Op 27 mei mogen jullie jullie kunsten hier eens komen tonen, dan hebben wij namelijk iets te vieren! Ik zie het al volledig zitten! Oefen daar ondertussen nog maar een beetje verder! Heel veel plezier! ;-) xxx Bie en co.
  2. Bob en Joan:
    7 december 2014
    Jullie zijn nog steeds 'goe bezig'!
    Hier wordt ondertussen afgeteld om ook even te mogen genieten van dat paradijs!!!!
    Dikke knuffels xxxxxx
  3. Fanny Van Severen:
    7 december 2014
    De 3-d foto's vond ik werkelijk geweldig ! Hoe meer je blijft kijken..hoe echt het blijft lijken.. Lachen geblazen ! Blij dat de sint gekomen is..wij zorgen nu wel voor de kerstman! Mini pakjes die super licht wegen voor privé-koerier Tiebe! Xxx Fanny