Noord Vietnam: Cultuur, Natuur, Familie

28 november 2014 - Hanoi, Vietnam

18 november hebben we de bus genomen naar Hue. Weer een busrit van 4,5 uur rijden. Eenmaal aangekomen hebben we gegeten en hebben we de stad verkent. Te voet gingen we naar het oude deel van de stad.

Dinsdag 18-11-2014

Om terug naar ons hostel te gaan hebben we het lokale transportmiddel gebruikt, riksha. Daar zijn we met 3 ingegaan. Super grappig zicht, en iedereen op straat lachte met ons!

'S avonds hebben we nog een quiz met het het hostel gevolgd door een feestje. Weer eens een geslaagde avond en dag gehad.

19 november hebben we de bus genomen naar Phong Nha met een tussenstop bij tunnels van de Vietnam oorlog. Wauw!

Polleke in de tunnels van Vinh Moc

De busrit duurt 5uur. En echt een busrit waar je letterlijk met je hoofd tegen het plafond vliegt. Speciaal!

20 november was weer eens een top dag! We hebben samen met Ella een tour geboekt naar het National Park Phong Nha. Tot nu toe hebben ze hier al meer dan 250 grotten ontdekt! Ook werelds grootse!
We begonnen de dag met een grot waar we 1.7km in konden wandelen. Deze was echt reusachtig! Ongelooflijk!! Paradise cave heet hij,
Polleke vond het echt geweldig!!!
Daarna zijn we naar de Dark Cave gegaan. Zoals de naam het zelf zegt, is hij helemaal donker. We vertrokken in bikini, zwemvest en helm met koplamp.  Op blote voeten klauterden we door de modder en zwommen we in het donker. Het was prachtig. Plots namen we een afslag door een zeer smal gangetje vol met modder. Een glijbaan van modder naar beneden en platss.. Recht in het modderbad!! We waren helemaal bedekt in de modder. Mijn kinderdroom kwam uit!! :D
Het was geweldig! Nu 4uurtjes om op te laden voor onze busrit van 12uur richting Hanoi vannacht. Pffff

(Foto komt nog)

21 november kwamen we aan in Hanoi. Hostel geboekt voor 1 nachtje en onze tour voor morgen geboekt. Voor de rest.. Niets nada noppes! Eindelijk eens rust ;-) zwaar leven hebben wij toch ;-)

22 november vertrokken we om 6.15u met de bus naar Sapa. Onze Sapa tour kan van start gaan! Na een spannende enge busrit kwamen we (iets te laat) om 13u aan in Sapa. Daar stond onze gids ons al optewachten. Te voet wandelden we door het stadje en gingen we lunchen. Daarna kon onze eerste trekking dag van start gaan. Zeer gladde modderpadjes, smalle steile hellingen en de randen van de rijstvelden wandelen. Dat stond vandaag op de planning. Na een heerlijke, prachtige tocht kwamen we in het donker aan. De elektriciteit was vandaag niet van de partij. Dus hebben we heel de avond rond kaarsjes met kaarten gespeeld. Heerlijk!

23 november vertrokken we na het eten al op trekking. Vandaag gingen we door het 'bamboo forest'. Het was prachtig. Het zicht was echt fantastisch! Het is onmogelijk om te beschrijven. En ons fototoestel is niet goed genoeg om het over te brengen. Jammer genoeg! Het was een prachtige dag. Sapa zou slecht weer zijn zeiden ze. Niets daarvan. Stralende zon! Wel kouder, maar dat is normaal, we zitten tenslotte in de bergen. Eenmaal terug in Sapa aangekomen kregen we vrije tijd op het dorpje te verkennen. Het is een geweldig dorpje! Een enorme kerst en wintersport vakantie sfeer. Heerlijk! Lekker koud, lichtjes overal, houten huisjes.. Exact wintersportvakantie zonder sneeuw.

Prachtig uitzicht uit ons hotel in Sapa

24 november begint onze laatste trekkingsdag in Sapa. Vandaag moesten we samen met een andere groep. Dat viel zwaar tegen.. 6 chinezen. Vreselijk! Normaal zouden we 1 a 2 uur wandelen. Maar door hun duurde het 4-5 uur. Pfff...
Om 17uur vertrok onze bus terug naar Hanoi! 5uur te gaan... Byebye Sapa!!

25 november zijn we aangekomen bij Karinne thuis. (Vrienden van Erika) Eindelijk nog eens een familiale sfeer! Toen we aankwamen zagen we ook heel veel pakketjes op ons bed liggen! Jippiieee post uit België! Heerlijk!
Heel veel snoep en chocolade en en en... Pepernootjes van mijn lieve Ama!! Mmmmhhh.. Ik hou van post uit België!

Post uit België
Dankjewel liefste papa en mama, Ama en opa, Tante bieke en co, en de allerliefste liefste Elien!! Jullie zijn schatjes!! Ik werd gewoon emotioneel!
Daarna zijn we gaan lunchen met Karinne. Super gezellig!
Daarna hebben we rond het West Lake gefietst! Heerlijk ritje.
Het zicht was niet zo helder.. En dat kwam door de vervuiling. Volgens de locals is Hanoi de meest vervuilde stad in Azië.
'S avonds hebben we met het hele gezin samen gegeten en gebabbeld, super gezellig! Net als thuis! ❤️

26 november zijn we naar de Crossfit gefietst. Daar heeft Polleke een training meegedaan. Ze vond het fantastisch!! Ze was weer helemaal blij!!
Toen Wil terug thuis kwam zijn we samen met Karinne en Wil naar de bioscoop gegaan als bedankje dat we hier mochten verblijven. We zijn naar de 3e film van the hungergames gaan kijken! Daarna hebben zij ons getrakteerd op een etentje.. In hetHilton  hotel  voor de verjaardag van ons Polleke!! Wauw! Echt fantastisch!!!

Polleke bii de crossfit

27 november zijn we naar het kankerziekenhuis gegaan van Hanoi. Het was weer eens anders. Ze slapen hier met 2 à 3 in een bed waarbij de meest zieken aan de kant lagen. Ze liggen in de gangen en zelfs buiten. Wow!
(Meer uitleg volgt)
Daarna zijn we naar 'Hoa Lo Prison' gegaan. Een oude gevangenis gebouwd door de Fransen. Het was shockerend en beangstigend maar zeer interessant!
Weer een bewogen maar leerrijke dag achter de rug!

28 november is ons laatste dagje bij de familie van Karinne! Het was weer eens geweldig!! Dikke dikke dankjewel voor alles Karinne!
Alles opruimen en straks vertrekken we naar een hotel. Vannacht wordt ons Polleke groot.. Ze wordt 18!!! Dus slapen we in een hotel en gaan we een feestje bouwen! Jippiiee!!

1. Fanny Van Severen:
    28 november 2014
    Hopelijk volgt er nog een foto van de modderduik !
    Silke, hou Paulientje nog een paar uurtjes "klein" ... ze heeft nog haar hele leven om "groot" te zijn ... Veel plezier meisjes en alvast een GELUKKIGE VERJAARDAG VAN GANSER HARTE AAN PAULIEN vanwege Fanny & Carl & Jonas & Vincent & Kalvin !! Morgen dus ... xxxxxxxxxxxxx Fanny
  2. Anckaert-Bekaert:
    28 november 2014
    Hieperdepiep hoera voor Paulien.
    Geniet van je dag.
    Laat je maar verrassen.
  3. Anckaert-Bekaert:
    oeioeioei Silke.
    We zijn vergeten iets mee te geven met mama voor de pak uit België.
    Om te zien was er toch al een hele grote berg snoep van ama.
    Niet getreurd, we geven wel wat mee met Tiebe.
    Wanneer vertrekt hij uit België?
  4. Miejef & Urbain:
    29 november 2014
    Superspannend jullie reisverhalen. Ik kijk regelmatig op de kaart om jullie tocht te volgen.