Mijn favoriet plekje: Hoi An

18 november 2014 - Hoi An, Vietnam

(Het wordt duidelijk dat we een rust dagje hebben vandaag! ;-) )

14 november ben ik samen met Ella met de scooter naar Nha Trang gereden. We begonnen in het drukke Da Lat waar we eerst een grote Pagode gingen bezoeken. Deze was geheel gemaakt uit stukjes servies van locals in Mozaiek.

Een pagode gemaakt uit.. BLOEMEN

Hierna reden we verder. Het is fantastisch om hier te rijden want je ziet echt alles. Eerst reden we langs rijstvelden, kleine dorpjes, verschillende stammen, door de bergen en tot slot bij de zee.
In de bergen was het plots ook zeer mistig en werd het ijskoud. Maar het was echt prachtig!!

Vrijdag 14-11-2014

Polleke ging jammer genoeg met de bus naar Nha Trang. Eenmaal daar aangekomen hebben we met zn 3'en de nachtbus genomen naar Hoi An.
Het was een vlotte rit van 12uur en we hebben allemaal wel een beetje kunnen slapen.
Het thuisfront heeft ook ons postpakket ontvangen. Dus we kregen veel reactie van thuis uit wat het toch nog leuk maakte op de bus! Gelukkig heeft de bus wifi!

15 november kwamen we om 7uur aan in Hoi An. In ons hotel stond er een hartelijk ontbijtbuffet klaar waar we voor maar 3 dollar van konden smullen. Zoveel als we wilden. Hierna huurden we fietsen om Hoi An te verkennen.

Maandag 17-11-2014

We passeerden talloze kledingmakers en genoten van een verkeersvrij stadscentrum. Na ook het lokale marktje bezocht te hebben besloten we naar het strand te fietsen. Helaas was dit strand recent gedeeltelijk verwoest waardoor we hier niet echt veel tijd konden spenderen.
Op de terugweg stopten we bij een leuke kledingmaker en lieten we ieder een jurkje op maat maken. Om 17uur kwamen onze jurkjes aan in het hotel en konden we ze passen. Gelukkig waren ze perfect en hoefden er geen retouches meer gemaakt te worden!
In de avond gingen we met z'n drietjes gezellig dineren en namen we verschillende specialiteiten uit Hoi An die we dan onderling deelden.

White Rose! Specialiteit dat maar 1 familie kent

Zo probeerden we bijvoorbeeld White Rose, een gerecht met een geheim familierecept maar het was niet echt ons top gerecht.

16 november
Na opnieuw een zeer lekker ontbijtbuffet huurden we scooters om naar Danang te rijden. Een rit van 40 kilometers langs de zee en de bekende Marble mountain. Eens aangekomen zagen we een gigantisch standbeeld en besloten het van dichterbij te gaan bekijken.

Zondag 16-11-2014

We besloten terug te rijden via een achterwijk van Da Nang, waar mensen duidelijk niet vaak westerlingen hadden gezien. We stopten bij een lokaal marktje waar iedereen ons gefascineerd aankeek en de dapperen ons probeerden aan te spreken of aan te raken. Zo schattig! Toen we in het centrum van Da Nang aankwamen was het ontzettend kalm, heel doods. We besloten na de lunch dan ook terug te keren richting Hoi An.

Uit eten met vriendjes van ons hostel

'S avonds zijn we met een groep uit het hotel gaat eten. Het was heel erg gezellig! Daarna hebben we ook nog lang op een terrasje gezeten en genoten van de sfeer. Heerlijke avond!!

17 november hebben we besloten om toch een dagje langer te blijven. Het is echt een heel leuk en gezellig stadje. Er is 's avonds ook steeds een marktje met allemaal lampjes.
We hebben het weer niet kunnen weerstaan om weer een jurkje te laten maken. Pfff meisjes toch ;-)

Onze Vietnamese kookles!

Die middag om 3 uur hebben we samen met Ella een Vietnamese kookles gedaan. Eerst zijn we met de fiets naar de fruitfarm gegaan en naar het lokale marktje met ons mandje en Vietnamees hoedje.  We begonnen met 'fresh springrolls' daarna een lekker mango slaatje, als hoofdgerecht kip met chili en lemongrass en rijst of 'beef met cashew nuts ' .
Het was een heel erg leuke middag en we hebben er 's avonds heerlijk van gesmuld. Onze jurkjes opgehaald en snel ons bedje in! We waren dood moe.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fanny Van Severen:
    24 november 2014
    Jullie nieuw type verslag met daartussen heel wat fotootjes maakt het nog zoveel leuker om lezen ... Dank om al die moeite te doen voor de vele trouwe lezers ... xxxx Fanny