Singapore

31 augustus 2014 - Singapore, Singapore

Tja, we hebben jammer genoeg moeten beseffen dat we het zo ongelooflijk druk hebben dat het elke dag schrijven op onze blog onmogelijk is. Daarom gaan we nu proberen om elke zondag een samenvatting van de voorbije week te schrijven.
Hier is dus de samenvtting van de afgelopen daagjes:
Vanaf dag 3 sliepen we dus op onze nieuwe bestemming, namelijk op een zeilboot in een baai op Sentosa. Wauw! Ongelooflijk!
Saskia is een schat van een vrouw en zij heeft er voor gezord dat we op zo een prachtbestemming konden slapen.
De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om te vertrekken naar de bekende Singapore Zoo. De zoo was zeer leuk want de dieren zitten niet echt achter tralies dus lijken ze echt in het 'wild' te zitten. De verwondering van de kindjes ten opzichte van de dieren was super om te zien. Alles vonden ze prachtig en deelden ze met hun vriendjes.
Savonds kwamen we moe terug en namen we een frisse duik in het zwembad van het nabijgelegen hotel. ZAAALIG
De volgende ochtend zijn we samen met Saskia naar Pulau Ubin (het oude Singapore) gegaan. Daar konden we fietsen huren waardoor je zo heel makkelijk het eiland Pulau Ubin kan bezoeken op 1dag. Het was er mooi en we zagen er bijzondere vogels en speciale bomen. Eens weer thuis en moe van het fietsen zijn we naar een bbq gegaan en tot slot zijn we het Night Festival van Singapore (vindt 2 weekenden per jaar plaats). Het was vooral kunst: bijvoorbeeld de Earth harp, dit was een enorm grote harp waarbij de snaren vastgebonden waren aan het National Art Museum of Singapore. Zeer leuk om te horen en te zien.
Ze hadden ook de hoofden van goden geprojecteerd op sommige bomen waardoor het 3D Goden werden. Dit was echt bijzonder.
Dan taxi naar de boot en snel ons bedje in.
De volgende ochtend (zondag 31 augustus, vandaag) was jammer genoeg ons laatste dagje in het mooie Singapore. Om 14.30u hadden we een bus rechtstreeks naar onze eerste bestemming in Maleisie namelijk Melaka.
Een heel verschil met Singapore maar wel heel gezellig.
We moeten schouders bedekken en een lange broek aandoen wat wel jammer is want het is hier bloed heet. Savonds hebben we nog een nacht marktje bezocht (enkel op vrijdag, zaterdag en zondag avond) en een lokaal gerechtje gegeten namelijk Satay Celup. Dit lijkt enorm op fondue maar in plaats van vet is het soep waarin je je vlees, vis en groentjes klaar maakt.
De eerste week zit er jammer genoeg al op, net zoals het eerste land.

1. Betty Dedobbeleer:
    31 augustus 2014
    Geniet zoveel mogelijk van die,uitzonderlijke reis maar neem ook wat rust,anders gaan jullie veel te moe zijn,er gaan nog veel mooie momente zijn.
  2. Miejef & Urbain:
    31 augustus 2014
    Wat een belevenis! Echt spannend om jullie te volgen. Geniet er van maar wees ook voorzichtig.
  3. Anckaert-Bekaert:
    31 augustus 2014
    Wat blij dat jullie al zoveel moois hebt meegemaakt.
    Het is verstandig dat jullie maar een blog per week plaatsen.
    Geniet met volle teugen.
    Vergeet niet tijdig te rusten.
    Dikke kus van ons voor jullie beiden.
  4. Fanny Van Severen:
    1 september 2014
    Ladies,
    Dacht heel even dat jullie geen wifi hadden op prachtig eiland..blij terug nieuws te kunnen lezen..samenvatting eens per week is briljant idee! Mijn eerste "gravin-dag" zit erop! Wel ja Paulientje..'n trapje hoger dan barones! Zoals m,n broer zei: volgende stap is het koningshuis! Dikke zoen aan beiden,fanny