Van mooie natuur tot bruisende stad

3 november 2014 - Jakarta, Indonesië

Na een lange busrit kwamen we aan in Pangandaran. (26-10-2014) Het was er rustig en niet veel volk zonder veel toeristen. Het strand was gevuld met allemaal locals. Geen toerist te bespeuren. Wat een rust!

Maandag 27-10-2014
De volgende ochtend (27-10-2014) vertrokken we met 4 andere mensen en een gids met de scooter richting Green Valley. Na een super leuke rit op kleine baantjes en zandweggetjes hebben we een tussenstop gemaakt in een heel klein dorpje waar ze palmsuiker maken. Ze hebben alles uitgelegd en laten zien. Heel leuk om te zien!
Daarna hebben we nog een tussenstop gemaakt in een ander klein dorpje waar we hebben genoten van een lekkere verse jonge kokosnoot. (Een roze) deze was wel lekker! Daar hebben ze ook de uitleg gegeven over de bekende poppenkast poppetjes die ze daar maken. Ook hebben ze laten zien hoe ze dit maken en hoe ze dit spelen!
Onze volgende stop was Green Valley! Wat was dat mooi!!

We zwommen in de  rivieren en deden aan 'body boarden' zoals ze het hier noemen! Wat was dat leuk!! We kwamen er allemaal uit met blauwe plekken en schrammen. We sprongen van kliffen, kropen door grotten, zwommen onder watervallen en klommen door rotsen. Wat een avontuur! Het was geweldig! Daarna reden we door naar Green Canyon! Dat was ook heel mooi! Met een bootje gingen we naar de grote mooie rotsen. Daar klommen we uit het bootje en zwommen we verder. En daar vonden we de grote 'paraplu' met een hoogte van 8 meter. Daar mochten we van af springen! Jippiieeee!!
Eerst was het al een hele opgave om er te geraken, eenmaal aangekomen schoot de adrenaline door ons lichaam. Wauw!! En plons! Dat was het! Een sprong in het diepe ;-)
Daarna volgde de rit weer naar ons hostel. Zelfs de ritten op de scooter waren super! Het leek net of we prinsessen waren. Overal waar we reden zwaaiden alle kindjes en vrouwen. Wat een ervaring!

28 oktober ging ik normaal gaan surfen, jammer genoeg waren er geen golven :( super jammer!
Maar we hebben deze dag toch nog nuttig kunnen besteden. We hebben dan wat uitgezocht wat we de komende weken zouden doen. We hebben dan ook genoten van een heerlijke massage op het strand!

29 oktober zouden we normaal om 9u vertrekken met het busje voor een rit van weer eens 6u naar Bandung. Maar, lang leve het transport in Java.. Het busje werkte niet. Dus werd onze rit verplaatst naar 13u. Na een bumpy ride van uiteindelijk 8uur (?!) kwamen we aan in ons hostel. We waren dood op en doken meteen ons bedje in!

30 oktober stonden we om 8uur al ik het centrum van de stad waar heel veel factory outlets zijn. Een ochtendje shoppen, dat stond vandaag op onze planning.
We hadden er een geslaagde ochtend op zitten met heel wat schatten voor thuis en eindelijk ook iets voor ons zelf! Heerlijk!
Om 13uur zaten we te smullen van een lekker bakje Soto Ayam (soort kippensoep met rijst en groentjes). En een uurtje later vertrokken we te voet naar het trein station. Na heel wat gezeur en gedoe zaten we eindelijk op de juiste trein richting Cirebon. 5uur later werden we opgepikt aan het station. Hij bracht ons naar een hotel waar Danny ons opwachtte. Onze lieve Fanny heeft namelijk geregeld dat wij enkele nachten bij Danny en zijn gezin konden verblijven. Het waren super dagen!! Dankjewel Fanny!!
'S avonds hebben we samen een taart gemaakt voor hun dochtertje, Sofia. Ze werd de volgende dag 2 jaar.

Halloween met backpackers kledij

31 oktober, Happy Birthday Sofia!
Jammer genoeg was ze wat ziekjes. Eerst hebben we haar verjaardag gevierd en daarna zijn Paulien en ik met Danny meegegaan naar zijn werk. Hij is namelijk mede-eigenaar van een fabriek waar ze stoelen en mandjes maken uit Rotan. Daar kregen we een hele rondleiding. Dit was echt een hele mooie ervaring en fantastisch om te zien!!
Die avond was het Halloween, ook hier vieren ze deze dag. We hebben ons dan proberen wat te verkleden (met de 'enge' kleren die we hebben als backpackers ;-) ). We zijn dan vertrokken naar het feestje. Het was een heel gezellige, griezelige avond!

Zaterdag 01-11-2014

1 november hebben we lekker uitgeslapen en gespeeld met de kindjes: Layla (4 jaar) en Sofia (2 jaar) . We zijn ook naar een winkel geweest waar ze Batik verkopen en maken. Batik is een met de hand geschilderde stof. Zeer leuk om te zien. Natuurlijk konden we het niet laten om nog wat dingetjes te kopen voor onze dierbare familie die thuis op ons wacht!
Wat ook echt fantastisch is, is dat ze bij hun thuis Spuitwater hebben! Oohh wat mis ik spuitwater hier in Azië! Dankje Danny voor al het spuitwater dat we kregen!! Die avond heeft Danny Belgisch stoofvlees met frietjes gemaakt.  heerlijk! Wat hebben we hiervan genoten!!

2 november was al weer ons laatste dagje bij het lieve Belgisch-Indonesisch gezin. Het was weer een rustig dagje (eindelijk!!) waar we enorm van hebben genoten!
Die avond moesten we alweer onze spullen inpakken om morgen vroeg te vertrekken! :-(

3 november moesten we afscheid nemen van het lieve gezin. Dankje voor de super tijd! (En dankje lieve Fanny voor het regelen!! )
Om 10u vertrok onze treinrit van 4uur naar Jakarta!
Aangekomen in ons hostel en vertrokken naar Dutch Square! Het was een leuk middagje en...
We hebben ons postpakket verstuurd.. Spanneeeeeend!!

4 oktober wordt een dagje rondlopen in Jakarta! Jammer genoeg al onze laatste dag in Indonesië.

Hop naar land 4...

1. Fanny Van Severen:
    3 november 2014
    Geen dank meisjes ... ben blij dat ik dit heb kunnen regelen ... was werkelijk een kleine moeite ... alle lof gaat naar de gastvrije Danny en zijn vrouw ... De Halloween foto vond ik werkelijk subliem ! Wij hebben ook 3 meisjes aan onze voordeur gehad voor snoep die avond, maar niet te vergelijken met jullie ! Liefs, xxx Fanny
  2. Soret Kristien:
    10 november 2014
    Goodmorning meisjes, eerste reactie pas, heb jullie met bang hart "zien" vertrekken, maar moet toch effe kwijt dat jullie het geweldig doen !! Supertof om vanuit België te mogen meesurfen op jullie avonturengolven, potverdekke het is niet niks wat/wie jullie mogen ervaren, ontdekken, ... Doe zo voort, geniet met volle teugen, en vertel ons alles daarna.
    Dikke knuffel, be careful, vanwege Kristien , Zoë, Sjef.