Maleisië

5 september 2014 - Perhentian Islands, Maleisië

Vrijdag 05-09-2014De afgelopen dagen waren druk maar weer eens super!

Onze eerste bestemming in Maleisië was Melaka (de oude hoofdstad van Maleisië), het was een gezellig stadje maar wel helemaal anders dan Singapore. Dat hadden we ook wel verwacht maar toch bleef het voor mij een shockje. Voor Paulien ging dit een stuk makkelijker. Eenmaal aangekomen in het hostel konden we wat rusten van de rit. (Rit van 6uur) We hadden meteen al kennisgemaakt met de andere backpackers wat super was. 1 franse jongen van 19 jaar, en 2 duitsers van iets wat ouder. Ze waren super lief en begonnen hun verhalen al meteen te vertellen. Ze vertelden ook de 'geheime' eilandjes waar ze geweest waren, namelijk the Perhentian Islands. Na al hun verhalen kwam dit dus ook op onze planning. 'S avonds zijn we met hun op stap gegaan om Bukit China en the Portugese Settlement te bezichtigen bij zonsondergang. Het was super om dit te bekijken en ondertussen nieuwe mensen te leren kennen.

De dag erna hebben we zelf nog wat bezocht in Melaka en daarna zijn we met de bus van Melaka naar Kuala Lumpur vertrokken. KL was totaal anders dan Melaka, veel groter maar wel een enorm onderling contrast in 1 stad. Je hebt er heel veel business gebouwen maar 2 straten verderop heb je dan de armere straatjes met slecht onderhouden huisjes. We hebben geslapen in een hostel in Chinatown. Ze waren er niet zo vriendelijk als ik onze vorige hostels wat ons enorm tegen viel. De matrassen waren ook niet zo lekker als de vorige. Maargoed, bij elke tegenslag worden we weer een stukje wijzer en sterker.  De volgende dag hebben we de Batu Caves bezocht. Indrukwekkend! Het liep er vol met wilde aapjes. Dat was fantastisch! De Batu caves staat nu opons lijstje van 'mooiste plekjes' op nummer 2. (Na Marina Bay Sands) Maar wel op nummer 1 van 'mooiste plekjes uit de natuur'. Echt prachtig en de moeite waard om te bezoeken.

De volgende ochtend hebben we onze spullen gepakt en zijn we de Twin Towers gaan bezoeken. Ik vond het mooi, maar niet spectaculair. Daarna zijn we nog wat gaan eten en ten slotte vertrokken naar onze bus die ons naar het paradijs zou brengen.

10uur duurde de bus, gelukkig was het een nachtbus en konden we veel slapen. We hadden zelfs wifi op de bus! Luxe! Deze rit kostte 44 RM per persoon, wat neer komt op nog geen 11€. Super dus!

Vanmorgen om 6.30uur kwamen we aan in Kuala Besut. Daarna 30minuutjes op de ferry en jahoor, we kwamen aan op longbeach op de Perhentian Islands. Prachtige stranden, helder blauwe zee, lekker warm water, reuze schildpadden en zelfs haaien.  We hebben wel eventjes moeten zoeken naar een hostel. Dit eiland kan in onze ogen het 'Carpe Diem Island' noemen. Je kan niet reserveren en iedereen geniet hier van elk moment. Prachtig!
We hebben uiteindelijk iets gezellig gevonden. Dan hebben we het eiland verder ontdekt en kwamen tot slot uit in de Coral Bay. En hier gaan we duiken, jahoor, duiken! We gaan proberen ons duikbrevet te halen! Het is hier een van de mooiste plekken om te duiken, (Zeker in Maleisië) dus zeker de moeite waard!
Nu gaan we ons klaarmaken en dan go go go het water in!
Xxx

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anckaert-Bekaert:
    Silke,
    Denk aan de drie V's aub.
    Amuseer jullie, maar hou er de maat in.
  2. Fanny Van Severen:
    5 september 2014
    Meisjes, nu wil ik natuurlijk weten waar de 3 V's naar refereren zoals in de reactie van Antoon A. & Liesbeth B. staat ...
    Ik denk dat deze reis tot op heden al jullie verwachtingen overtreft ... genieten maar ! Liefs, xxx, Fanny
  3. Anckaert-Bekaert:
    5 september 2014
    de 3 V's staan voor Veilig, Voorzichtig en Voornaam.
  4. Betty Dedobbeleer:
    6 september 2014
    Ik ben het helemaal eens,met Antoon en Liesbeth met de drie V's en neem ook eens wat rust!!!!!
  5. Ward:
    6 september 2014
    Dag Paulien en Silke,
    de mama van Paulien heeft een smasje gestuurd met deze link.
    Wees er dus maar zeker van dat we jullie reis in de gaten zullen houden. De link staat bij mij alvast tussen mijn bladwijzers.
    Ik wens jullie veel plezier en een hele hoop fijne avonturen toe!!

Succes