Zon Zee Strand VS Jungle Thee Aardbeitjes

11 september 2014 - Pulau Perhentian, Maleisië

Zon zee strand en zelfs bergen in de verte? Wat wil je nog meer? Perhentian is het paradijs op aarde! En wij kregen de kans om daar ons duikbrevet te halen! Duiken, het is iets fantastisch! Je wordt er ongelooflijk rustig van! Al de vissen rondom jou, zo vrij en gelukkig.. Heerlijk! Het duurde maar 3 dagen om ons duikbrevet te halen. Het waren wel enorm intense dagen. Opstaan - eten - duiken - theorie - eten - theorie - duiken - eten - slapen. Zo gingen onze 3 duik daagjes er aan toe. Het was adembenemend mooi daar diep ik de zee! Net alsof je in een aquarium zwemt, anders kan ik het niet verwoorden! Wauw! Na de 3 dagen waren we wel dood moe. Dus besloten we om nog 2 dagen langer te blijven om wat uit te rusten! Opstaan - brunchen - bakken&braden - lezen - eten - lezen - slapen. Vandaag dan ook de eerste keer dat we de kans kregen om in ons boek, 50 shades of grey te lezen (in het engels).

10 september besloten we om naar de Cameron Highlands te vertrekken. Over een contrast gesproken. Groen, bergen, thee plantages... Maar vooral, een stuk kouder! Het voordeel is nu wel dat ze hier warm water hebben! Heerlijk om na 16 dagen eindelijk eens een warme douche te nemen!

Vandaag (11-09-2014) zijn we op tour gegaan. We hebben de theeplantages bezocht, het hoogste punt van de Cameron Highlands, het 'mossy forest' ,  de 'thee factory' , de butterfly farm en de aardbei kwekerij.

En nu is de tijd aangebroken voor wat nostalgie, een avondje Vlaamse series kijken.      Maleisische kusjes

Zonsondergang Perhentian Zonsondergang bij ons avond eten.
Voor meer foto's kan je altijd een kijkje nemen in de Album's en in het bijzonder het album van Photo of the day!
Xxx Perhentian Islands

1. Fanny Van Severen:
    11 september 2014
    Duikbrevet staat altijd mooi op een CV ! Stemt overeen met durf en wilskracht ... Nu kunnen jullie beiden dus de zee induiken met Carl, Jonas, Vincent en Kalvin ! Hebben 2 jaar geleden ook hun duikbrevet gehaald. Dikke zoen en proficiat aan beiden, xxx, Fanny
  2. Anckaert-Bekaert:
    11 september 2014
    Wow, prachtig zeg. Proficiat met jullie brevet. Maak de vissen toch niet te bang!
    Silke, Gust is er door voor alle zes zijn herexamens. Tof hé?