Bybye Sri Lanka , hello Nepal!

17 maart 2015 - Puducherry, India

21 februari hebben we niets gedaan. Sudo is gaan werken en de zoon is naar de private school gegaan. Dus waren Enoka en ik weer alleen. Het was een gezellig maar vooral rustig dagje. Heerlijk! Vandaag heb Ik ook anderhalf uur met ama gebeld. Wow, dat was al lang geleden! Wat mis ik ze toch!!
Daarna weer lekker geslapen... pfff wat ben ik moe!!

22 februari zijn we weer naar de kerk gegaan. Gelukkig was het vandaag maar 1 uur.. dat scheelt in mijn humeur ;-) maaaaarrrr.. daarna begon de ‘ontmoet Silke ronde’ weer... het eerste bezoek was bij de broer van Enoka haar mama. Niet veel later zat het huis vol... Heel de familie is gekomen. Daar hebben we dus 6 uur gezeten. Leuk hoor om 6uur niets te zeggen... pfff..
Daarna... Naar iemand anders voor een koppie thee...
Rond 23 uur eindelijk naar huis met weer een tussenstopje... deur open – lachen – deur toe. Dag aap.

23 februari begon weer heel rustig. Voorlaatste dagje, ze worden al wat emotioneel...
Rond 17uur zijn we naar Ambalangoda gegaan om wat spulletjes te kopen voor thuis en het thuisfront (tante Bieke :D ) en voor een broek voor Sudo haha. Die avond zijn we gaan eten bij de teacher van Enoka gaan eten. De vrouw van de teacher was helemaal door het dolle heen. Ze kwam heel de tijd aan mijn haar en lachte steeds. Ik kreeg een ketting en oorbellekes van haar. Ook heb ik een truitje gekregen en een foto van hun beiden zodat ik ze zeker nooit zou vergeten. Cuties. Het vrouwke heeft me ook 1000 keer gevraagd of ik wou blijven slapen. Haha wow! Het was wel veel leuker dan normaal want nu kon ik eindelijk wat engels praten!! Heerlijk!

24 februari, mijn laatste dag in het gezin. Het was voor hun ook de laatste ‘ontmoet Silke dag’.  Zijn collega’s op het werk, de naai studio en een van zijn ‘beste’ vrienden.
yesss eindelijk weer thuis! Toen kreeg ik een afscheidscadeau van de zoon, een groen tshirt, schattig :D. Nu was het de laatste avond. Het was nog heel gezellig en daaarna spulletjes inpakken en bedje in. Oohhh wat was Sri Lanka een leuke, familiale belevenis!! Dankje lieve Tante Bieke, Nonkel Hans en Wannes! Het was ontzettend leuk! En dankje aan de familie van Sudo!
Het was een fantastisch land met ongelooflijke verschillen en prachtige natuur!!
Maar rijst en curry hoef ik nu eventjes niet meer te zien...

25 februari om 4uur stond de wekker, om 4.15uur stond ik klaar. Om 4.45uur zijn we pas vertrokken... de stress was al aan het opkomen... Toen stapte ik in de auto, ik was niet alleen! Sudo, Enoka, de zoon, de zus van Enoka, haar man, hun 2 dochtertjes en de moeder van Enoka. Familie uitstapje zegt...
Ik moest om 7uur moest ik op de luchthaven zijn. Om 7.10 uur stopte hij op een parking. Breakfast time... dat meen je toch niet?? Najaa.. toch even laten merken ;-) eindelijk kwam ik aan op de luchthaven. Na een emotioneel afscheid kon ik om 7.40uur naar binnen. 1 voordeel, ik mocht overal heel erg snel door! Geluk heb ik gehad!
Bye bye Sri Lanka!! Welcome Nepal! (met tussenstop in Doha.. Omweg tot en met!!)

hello nepal!
Na de landing in Doha moest ik heel snel naar mijn ander vliegtuig lopen, het was namelijk al de last call.
Nu zat ik op het vliegtuig naast een Nepalees. Wow, wat een verschil van mensen! Het vliegtuig zat wel vol met enkel mannen haha. Speciaal!
Toen we geland waren in Nepal moesten we nog 30 minuten wachten in het vliegtuig want er stond een ander vliegtuig op onze plaats.. Dat meen je toch niet? Haha! Dan eindelijk er uit en heeft ons Polleke mij verrast! Back together!!
toen hebben we nog een uur moeten wachten op mijn baggage en dan eindelijk naar ons super schattige hostelleke! Lekker eten en Zzzz.. dromenland in.

vrouwtje met de kindjes

26 februari hebben we rustig opgestaan en ontbeten. Jammer genoeg regende het en hebben we niet veel kunnen doen. Onze plannekes zijn helemaal in het water gelopen. Het was wel heel erg koud in Nepal. Pfieeuww.. Van 35 graden naar 10 graden is een best groot verschil. Ik heb dan maar besloten om een lekker dikke sjaal te kopen. In Jak wool, heeeeerllijk warm!!! Die dag hebben we niet veel gedaan. Brrr het was zo koud! Die avond hebben we een lekkere chocomelk en milk tea gedronken. (yess, nu lust ik thee haha) In dat restaurantje hebben we 2 mensen leren kennen, 1 portugees en een man uit india. Maar ze wonen en werken wel in Australie. :D ze hebben een fantastische job en we hebben dan heel de tijd met hun gepraat. Na het eten hebben we samen een kroegentochtje gedaan, het was heel gezellig en we hebben leuk gebabbeld. Het was een gezellig avondje. En nu slaapje doen ;-).

wandelen door de was

27 februari zijn we optijd opgestaan om naar de Indische Ambassade te gaan. Grrr die stomme visum’s  he... daarna zijn we te voet naar de monkey tempel gegaan. Het was een hele mooie wandeling naar de tempel met een prachtig uitzicht op de vallei. Het was eindelijk eens een andere tempel dan al de andere ;-). Daar hebben we lekker gelunched in het zonnetje en dan zijn we terug naar beneden gewandeld. Het was een heel mooi wegje. We waren op een gegeven moment de weg een beetje kwijt, maar dat was echt niet erg want het was heel leuk om zo Kathmandu een beetje te leren kennen. Leuk en gezellig dagje!

monkey tempel met een random nepalees de monkey tempel