Afscheid nemen bestaat niet, maar het moet soms wel...

31 maart 2015 - Puducherry, India

12 maart was onze eerste en laatste dag in Pokhara waar we toch een beetje konden gaan bezoeken. Daarom zijn we ook optijd opgestaan zodat we veel konden gaan doen. We begonnen de dag met het bezoeken van de Davi waterfalls en daarna de Davi Caves. Het was eerlijk gezegd absoluut de moeite niet. Maargoed, meteen daarna zijn we naar het Mountain Museum gegaan. Dit was echter wel de moeite, alleen immens groot. Amai. Je zag er hoe alle bergvolkeren leefden en alle ‘bekende’ bergbeklimmers met hun palmares. Het was spectaculair om te zien wat mensen al bereikt hebben. En het ziet er ook allemaal zo simpel uit he haha. Nu wil ik dat ook gaan doen natuurlijk ;-).
We zouden normaal nog het tibetaans vluchtenlingenkamp gaan bezoeken, jammer genoeg hadden we niet genoeg tijd om te gaan.. Dat was echt even super jammer. We moesten meteen gaan eten en daaarna naar de taxi gaan. Hup naar Kathmandu want ik moest mijn visum voor India zelf gaan afhalen waardoor we vroeger moesten terug keren... Dat was zoo jammer.
De rit naar Kathmandu duurde 7uur, in zo een klein auto’tje helemaal op elkaar gepropt. Papa vond het niet zo fijn haha. Ocharme! Vooral omdat ze hier rijden als gekken en de straat er absoluut niet goed bij ligt. Eindelijk waren we er. We zijn gewoon rechtstreeks ons bedje in gegaan. We waren doodop.

jaja.. toeristen

13 maart moesten mamsie en ik weer om 7uur opstaan omdat we naar de ambassade moesten gaan. We zijn met de Riksha gegaan. Dat was ook een avontuur hoor. Zo een ‘ouder’ manneke die ons door heel de stad fietste. Cutie!

Vrijdag 13-03-2015

Eenmaal daar hebben we een hele tijd moeten wachten. Eenmaal binnen had ik echt geen zin om te wachten en ben ik het gewoon gaan vragen. Gelukkig was het een lief madammeke en kreeg ik mijn visum gewoon meteen mee. Yess!!
Daarna zijn mams en en ik gaan Shoppen. Nu stel je jezelf waarschijnlijk een mooi shoppingcenter voor.. Maar dit is niet zo haha. Het zijn allemaal kleine straatjes met overal dezelfde kleine winkelkes met allemaal dezelfde spullekes. Wel heel schattig!
Ik heb eindelijk een leuk cadeau gevonden voor mijn lieve vriendinnekes thuis hihi. Ze verkopen hier ook allemaal north face. Maar dan gewoon helemaal namaak haha. We hebben zo een winkeltje gezien die hun materiaal zelf maakte. Het was heel leuk om te zien!!
Daarna zijn we weer met de taxi naar Pharping gegaan. Dat is een klein dorpje/stadje buiten de vallei van Kathmandu. Eenmaal daar hebben we weer een bergske opgeklommen hihi. Het was niet zo fantastisch maarjaaa haha.
Daarna hebben we leker gegeten en genoten van de nepalese muziek. En daarna richting onze tent. Jaja, we sliepen in tenten haha. Een hele ervaring  maar heel leuk. De tenten waren overdekt met een dakje. Zzzzz

Bergwandelingeke voor papa

14 maart hebben we alledrie heeeerlijk geslapen. Yesss! Vandaag zijn we te voet naar een hindoe tempel gegaan. Wow, wat was dat? Er stond een enorm lange rij met mensen met bloemen, kokosnoten, levende kippen en geiten,... in hun armen. Ze zouden al die dingen offeren. Wow. Dat was wel akkelig om te zien hoor.

Zaterdag 14-03-2015

Daarna zijn we met de taxi terug gegaan, lekker gelunched en daarna richting Bhaktapur. Ons hotelleke stond gewoon op durbar square. Dat was gek. Durbar square is zo het grote religieuze plein in een stad. (niet altijd in elke stad). S avonds zijn we lekker gaan eten met uitkijk op het plein. Het was heel leuk en super gezellig. Ik hou van mama en papa!

15 maart zijn we om 4 uur opgestaan want we zouden een mountain flight gaan doen. Allemaal doodmoe kwamen we aan op de luchthaven. Na lang wachten werd onze vlucht uiteindelijk afgelast. Dat was echt heel jammer! :-( Pff. Het was voor mij een heel moeilijke dag, het is de laatste dag dat ik samen ben met mama en papa ben. Het was zoo leuk! Wat ga ik ze missen :-( .
Daarna zijn we naar Patan gegaan. Het was niet echt de moeite waard en ontzettend vuil. We zijn dan ook niet lang gebleven en terug gekeerd naar Bhaktapur. Daar hebben we eindelijk Bhaktapur kunnen bezoeken. Het is een van de mooiste stadjes dat we hebben gezien. Veel rustiger en mooier. We hebben er het pottenbakkersplein bezocht en we hebben gelunched in een tempel. Dat was wel heel erg leuk en speciaal!
Mama wou nog even alles lezen over de gebouwtjes op het durbar plein terwijl papa en ik ergens op een terrasje gewoon gingen kijken.

met paps op de uitkijk

Wat was het gezellig!! En wat lijk ik op papa haha! Maar toch ook heel erg op mama. Gelukkig maar! ;-)
Die avond weer optijd naar bed, want om 4uur staat de wekker.
Ik vertrek naar India morgen...