Seperated by distance, but together by heart

22 oktober 2014 - Malang, Indonesië

Etentje in Skygarden

15 oktober
Ons Polleke was ziek.. We weten echt niet wat. Misschien iets verkeerd gegeten? We don't know. Dus lag Polleke heel de dag in bed en dan was ik haar persoonlijke bodyguard!
Vandaag niet veel anders gedaan.

16 oktober
Gelukkig was Paulien vandaag al een stuk beter en hebben we er van genoten om vandaag te leren golfsurfen. Kuta is dan ook de plek om te golfsurfen. Het was geweldig!! Ik (Silke) ben er bijna verliefd op geworden. Jezes wat is dit een leuke sport!
Daarna hebben we middag gegeten en zijn we terug naar ons hotel (jaja, hotel, geen hostel.. Maar dit komt omdat de hotels goedkoper zijn dan hostels in Indonesië)
Paulien is dan weer bed in gegaan want ze voelde zich nog niet top. Jammer maar helaas :(

De volgende ochtend (17-10-2014) zijn we Amber en Raymond gaan opwachten. Daar waren ze weer! :D jippiiieeeee!!!
Paulien was nog steeds niet lekker en had geen zin om naar het strand te gaan. Dus zijn Raymond, Amber en ik naar het strand te gaan om te gaan surfen!
Het was suuuper leuk!! Die avond zijn we met zn viertjes gaan eten in de skybar. Het was weer eens heerlijk! Daar hebben we dan ook weer een heerlijk avondje beleefd!

18 oktober was weer moeilijk om uit bed te kruipen. We moesten er ook weer vroeg uit want Paulien vertrok naar Ubud en ik (Silke) vertrok naar Sanur samen met Raymond en Amber. Die avond heb ik in hun hotel geslapen. Heerlijk!

Genieten van heerlijke sunset op Devils Tear.

19 oktober vertrokken Raymond, Amber en ik naar de boot richting.. Het paradijs... LEMBONGAN! Jippiieeee!!
Eenmaal aangekomen bij de slow boat bleek dat er een overboeking had plaats gevonden. Maar lang hebben we er niet over gezeurd toen ze ons als 'troost' een luxe fast boat aanboden.
Eenmaal aangekomen was ik alweer in de wolken! Wat hou ik van dit eiland. Maar wat mij vooral gelukkig maakte waren de gezichten van Amber en Raymond! Ze vonden het fantastisch! Yess.. Mission completed!
We hebben dan onze slaapplek geregeld. En jawel, weer Blue Corner. Jammer genoeg was er geen plekje meer voor ons om te duiken :(
Dan hebben we een scooter gehuurd en het eiland verkend! I love this place! We hebben 's avonds ook genoten van een prachtige zonsondergang. En tot slot nog van een super gezellig avondje op het strand.

20 oktober stonden we om 7u al weer op de benen. (Raymond wel op wankele beentjes want hij ging vandaag voor het eerst duiken) jawel.. Duiken!
Om 7.30u begon de les al. De instructeur legde alles uit aan Ray en om 9u lagen we al in het water bij Manta bay! En gelukkig hebben we er ook gezien! Wauw!
Raymond was de gelukkigste man op aard toen we boven kwamen! En Amber ook, zij ging toen snorkelen!  Wat maakte dat mij gelukkig! :D
Meteen daarna volgde de tweede duik in Cristal bay. En daar hebben we een HAAI gezien.. (Speciaal voor Ama ben ik niet weggevlucht!) het was echt super om dit mee te maken. Wauw!
Eenmaal terug op het vaste land hebben we het eiland helemaal rondgereden en ontdekt op de scooter. Het was weer eens fantastisch!
Amber werd iets later een beetje misselijk en is dan terug gegaan naar de kamer. Toen zijn Raymond en ik in een speed tempo de aller lekkerste, beste, heerlijkste cordon blue gaan eten. Mmmh! Dit alles wel in een speed tempo want we wouden de sunset op Devils tear niet missen. Snel reden we dan door naar daar. Heel de weg zagen we de prachtige sunset maar eenmaal aangekomen was hij net verdwenen. Jammer! :( Het was er wel nog steeds prachtig!
Na het mooie uitzicht hebben we Amber opgepikt en zijn we voor de 2e keer gaan genieten van de beste Cordon blue ooit! Mmmmh!

Cordon blue als ontbijt

De volgende ochtend zaten we om 7u in hetzelfde restaurantje als gisteren, te genieten van een heerlijke...
Cordon blue! We konden het niet laten.
Om 8.30u zaten we weer op de boot richting Sanur (waar Silke de shuttle bus naar Kuta nam). Bybye lovely Lembongan!
In Sanur moest ik afscheid nemen van mijn liefste vriendjes Amber en Raymond. Wat was dit hard :( ik had een geweldige tijd met hun!!

Lovely days with Amber and Raymond
Daarna vertrok mijn busje naar Kuta waar ik Paulien heb opgewacht. Lekker gegeten en al onze verhaaltjes verteld. Hihi gezelligheid op en top!  (Voor de uitgebreide versie van haar avonturen; http://www.4feet1way.wordpress.com)
Meteen daarna voor de laatste keer naar de Immigratie vertrokken (verlengen van ons visa) en doorgereden naar Denpasar waar we de bus hebben genomen naar Malang (Oost Java). Een rit van 12uur. Pffff!
Dit was ook het laatste avontuur uit Bali. Hup naar Java.

Ben je van plan om een reisje te maken of gewoon even nood aan een tijdje weg van westerse mentaliteit?
GO TO INDONESIA!

1. Fanny Van Severen:
    26 oktober 2014
    Best dat Paulien (of Polleke zoals ze blijkbaar soms genoemd wordt..) zich onderussen beter voelt..en lief van Silke om zo moederlijk voor haar te zorgen..zou omgekeerd ook gebeuren.. Je weet Paulientje, ik heb mega-vitaminen meegeven voor een toestand als deze ! Zoentjes aan beiden, Fanny