Lembongan, my favorite place. Ubud, her favorite place.

15 oktober 2014 - Kuta, Indonesië

Lovely days ❤️

Ready for the sunset party!

10 oktober
We zitten nog steeds op Lembongan. Het is hier prachtig! Ik (Silke) ben echt verliefd op dit eiland!
Deze ochtend heb ik ook weer 2 keer gedoken! Het was fantastisch, ik heb super veel verschillende visjes gezien en 3 verschillende soorten reuzen manta's! Het was prachtig maar jammer genoeg IJSKOUD. Normaal duiken we in water van ongeveer 26-27 graden. Maar vandaag was het water maar 19 graden. Dat was echt een enorm verschil en vreselijk koud.
Paulien is ondertussen naar de Yoga gegaan. Vond ze ook weer super leuk!
'S avonds was er een feestje in de duik club omdat er iemand weg ging. Het was echt super leuk en gezellig.

De volgende ochtend (11-10-2014) moesten we vroeg op om de boot van 8u te halen richting Sanur. Doordat het zo vroeg was hebben we jammer genoeg niemand kunnen dag zeggen! De voorbije dagen waren voor mij (Silke) echt het hoogtepunt van de reis tot nu toe!
Eenmaal aangekomen in Sanur zijn onze wegen voor 1 dag gescheiden. Dit kwam doordat Paulien even nood had aan 'me-time' en alvast naar Ubud wou. Ik bleef dan nog een dagje in Sanur.
Wat ook super leuk is omdat Raymond en Amber (vriendjes uit Vlissingen) in Sanur op vakantie zijn.
Na heel wat wandelen had ik ze eindelijk gevonden! Wat was ik blij ze weer terug te zien!! We hebben er dan ook een super leuk dagje van gemaakt.

12 oktober
Raymond, Amber en ik hebben de shuttle bus van 8u (50 000 rp per persoon) genomen naar Paulien, in Ubud. Eenmaal aangekomen hebben we samen ontbeten en zijn daarna op verkenning vertrokken met de scooters. Eerst hebben we het Monkey forest bezocht. Dit was echt fantastisch! De aapjes kwamen op je zitten en waren super lief! Daarna hebben we wat rondgereden en rijstvelden gezien. Tot slot hebben we nog 2 tempels bezocht! Leuk om te zien hoe godsdiensten enorm van elkaar verschillen!
Ubud is een heel leuk stadje. Paulien is verliefd op dit stadje en zou hier heel erg lang kunnen blijven. Jammergenoeg is dit onmogelijk omdat we de 14e zeker in Kuta moeten zijn om ons visa te verlengen. (Met visa on arrival mag je hier maar 30 dagen verblijven.)

13 oktober was een vroege ochtend voor ons 4. We moesten namelijk om 2.30u klaar staan op de parking omdat we de Vulkaan Batur zouden gaan beklimmen. Het was heel erg vermoeiend om zo een tocht te maken op een lege maag. We kregen namelijk pas ontbijt als we boven op de top kwamen. (Raymond ging naar boven op slippers.. Haha)
Om 5.30u kwamen we op de top. We konden daar genieten van een ontbijt bij een prachtige zonsopgang. Het was jammer genoeg wel heel erg koud.
Daarna begon onze tocht weer naar beneden. Om 10u waren we terug in het hostel en niet veel later lagen we al te genieten van een Massaaaaaas (massage voor jullie ;-) hier spreken ze het namelijk uit als massaaaaaaas, en dat word ook steeds geroepen als je over de straat loopt) .
Daarna zijn Raymond en Amber weer naar hun hotel gegaan.

14 oktober hebben Paulien en ik nog genoten van het plaatselijk marktje en was het tijd om afscheid te nemen van het mooie Ubud. Rond 5.30u kwamen we weer aan in Kuta en zijn dan meteen gaan genieten van een heerlijk buffet in de Skygarden.

Maandag 13-10-2014

Benieuwd naar de volgende avontuurtje? Blijf dan zeker onze blog volgen!

1. Fanny Van Severen:
    16 oktober 2014
    Flink van jullie dat er ook momenten ingelast worden om even heel "alleen" te zijn ... Moet kunnen ... Liefs, xxx, Fanny