Indonesië, the place everyone loves!

9 oktober 2014 - Lembongan, Indonesië

Indonesië

Eerst en vooral zijn we de 27ste september geland in Bali. Meteen ons hostel gaan zoeken. Bedbunkers, en dat was het ook! De bedden waren stapelbedden, maar 3 boven elkaar. Echt super leuk! Daar hebben we meteen een Nederlands meisje leren kennen, Rolina. Super lieve! We zijn die avond samen met 3 gaan eten! Dan hebben we besloten om de volgende dag om 5u op te staan om te vertrekken naar Lombok. Een eilandje vlakbij Bali. Die ochtend (28-09-2014) hebben we bijna temaken gehad met het oh zo bekende 'back-snatching'. We moesten nog geld afhalen. Gelukkig was er een westerse man die ons heeft geholpen.
Dan vertrokken naar Lombok met zn 3tjes. Dezelfde middag (10u reizen) kwamen we aan in Senggigi, daar hebben we 1 nacht in een hotelletje geslapen. Daar heeft Paulien een leuke Italiaan leren kennen die we misschien verder in onze reis zullen tegenkomen...
De volgende ochtend (29-09-2014) hebben we elk een scooter gehuurd en zijn we op ontdekkingstocht vertrokken. De eerste dag zijn we naar Senaru gereden, een traditional village bezochte en in Sanaru overnacht in een super leuke homestay met prachtig uitzicht. De 2e dag (30-09-2014) zijn we naar Kuta Lombok gegaan. Een prachtig strand.
Lombok was een heel erg leuke ervaring (hier zijn we 4 dagen en 3 nachten verbleven). De kindjes zijn zo blij om ons te zien en zwaaien heel de tijd. Je ziet het geluk in hun oogjes. Ik hou van hun! Onze laatste stop was weer Senggigi. (01-10-2014)  Meteen scooters terug afgeleverd en een ticket naar Gili Trawangan geboekt. Die avond zaten we al op Gili T. Gili T is ook wel bekend voor het feest eiland ;-)
Waauw! Wat een paradijs. Prachtige stranden maar jammer genoeg bijna geen enkele local te bespeuren. Eilandje vol toeristen. Wel een enorm contrast met Lombok.
'S avonds (01-10-2014) zijn we wat gaan drinken met ons 3 en 4 andere reizigers die we hebben leren kennen. Het was heel erg gezellig!
2 oktober (gelukkige verjaardag Ama!!) was een dag waar we niet veel hebben gedaan, Yoga voor Paulien en strand&zee voor Silke.
De volgende ochtend (03-10-2014) ben ik (Silke) gaan duiken. Het was er heel mooi! Maar door dat het bijna volle maan was , was de stroming heel sterk. Maar heb wel 6 schildpadden gezien! ;-)
Paulien ging ondertussen naar de Yoga. Dat vond ze heel erg leuk!
In de namiddag zijn we naar het strand gegaan en dat was ook hetgeen wat we de dag (04-10-2014) daarna hebben gedaan! ;-) lekker 'gechilled' deed ook eens deugd. 5 oktober zijn onze wegen gesplitst met die van Rolina. Het was een super weekje met haar in Lombok en Gili T. Zij is vertrokken op een tour en wij richting Sanur in Bali.

Sanur.
5 oktober kwamen we aan in Sanur. Daar zijn we ook meteen naar ons hostel gegaan, The Big Pineapple. Super leuk hostel met een zwembad! Jippieeee!! De volgende ochtend (06-10-2014) heb ik (Silke) zwemles gegeven aan een Indiër die zijn duikbrevet wou halen. Hij had nog nooit gezwommen en ik had 1 dag de tijd om hem 200m te leren zwemmen. Schoolslag ging niet echt vlot, crawl al even min dus werd het rugslag.
Na de 'ochtendles' ben ik samen met een andere jongen gaan leren Kitesurfen. Het was ongelooflijk leuk! Dit ga ik vaker doen! 'S avonds zijn we met 4 andere reizigers gaan eten en hebben we een heel gezellige avond beleefd.

De volgende dag (07-10-2014) zijn we samen met die kitesurfer (half Brit, half van Dubai) en een ander Brits meisje naar Lembongan vertrokken.
Lembongan ligt vlak naast Bali. Het is een klein eilandje maar werkelijk een duikparadijs! We hebben een duikschool gevonden waar we ook konden slapen!  The Blue Corner, duikschool met heel veel jonge reizigers die daar zijn blijven hangen. Een super sfeer en heel leuke mensen.

8 oktober hebben we smorgens 2 keer gedoken. (Paulien ook! Jippiiee) Ongelooflijk mooi! Koraal en heel veel visjes. Super mooi! Die avond was het ook een soort feestje waar we ook enorm hebben genoten.
Dit is echt een eilandje waar je hoe dan ook ongelooflijk geniet.

Vandaag 9 oktober zijn we nog steeds op Lembongan, hoelang we hier precies nog blijven is een groot raadsel, het is hier namelijk echt heerlijk. Het is vandaag ook een soort religieuze dag waarbij niemand het water in mag. Volgens hun geloof zitten er 'spirits' in de zee. En vandaag moeten die gerust gelaten worden door de zee leeg te houden. Moest je er toch in gaan, geloven zij dat je verdrinkt of er jou iets zal overkomen. Dus dat gaan we niet doen vandaag ;-)

Live your life! And enjoy every moment!

Zaterdag 04-10-2014

1. Anckaert-Bekaert:
    9 oktober 2014
    Mo how zeg. Wat beleven jullie allemaal.
    Geniet er maar van.
    Onthoud wel dat het niet altijd feest kan zijn.
    En hou er jullie koppekes bij!
    Opa en oma uit Kortrijk
  2. Betty Dedobbeleer:
    11 oktober 2014
    Dit moet wel een geweldige reis zijn,geniet van de vele nieuwe vrienden en dit mooi avontuur maar,doe niet te zot!