Van hoofdstad naar hoofdstad

23 september 2014 - Kota Kinabalu, Maleisië

18 september in de vroege morgen kwamen we aan in Kuching (hoofdstad van Sarawak) We namen een taxi naar ons hostel. Man man.. Het is vreselijk warm in Kuching. 35 graden, in de schaduw volgens mij. Gelukkig is ons hostel full airconditioned! Na een eerste verkenningsronde door het kleine Kuching waren we wel even verschoten. We hadden zoveel mooie verhalen gehoord over deze plek... Maar ons leek het helemaal niets te doen, heel vreemd!
Een zware tegenvaller. Zeker nadat we zo een leuke tijd hebben beleefd in Penang. Toch probeerden we het beste er uit te halen. Onderweg naar een hostel stond de lokale radio op straat met een quiz. Wij vonden het wel leuk en deden hier ook aan mee. En jawel hoor, we hadden gewonnen: 8 filmtickets, een T-shirt en blikjes frisdrank. Dit vonden we natuurlijk fantastisch!
De tweede nacht bleven we bij een host slapen (couchsurfing) heel leuk, maar couchsurfing maakt het voor ons moeilijker. Door de familiale sfeer missen we 'thuis' des te meer.  Hierdoor besloten we om terug naar een hostel te gaan.
19 september hebben we het lokale ziekenhuis bezocht voor Think-Pink. Het was weer eens een hele ervaring en heel interessant.  We hebben heel veel bijgeleerd en hebben zelfs dingen gehoord die ons voor altijd zullen bijblijven. (Het verslag komt later)

De volgende dag hebben we het bekende Sarawak Cultural Village bezocht. Heel bekend en zeer goed zeggen ze..
Maar dat was alles behalve. Het was een zware tegenvaller. Voor ons word nu alleen maar duidelijker, dat het grootste deel van de wereld alleen maar om geld draait. Maar jammer genoeg kunnen wij hier niet veel aan veranderen.  (160 RM dat we aan leukere dingen konden uitgeven) achjaa, het is nu zo, nu weten we dit ook weer.

Tot slot hebben we besloten om vroeger te vertrekken. Eerst was het plan om naar Sipadan te gaan om daar wat uit te rusten op de witte stranden en wat te duiken. Maar de locale bevolking heeft dit afgeraden vanwege de vele kidnappingen de laatste tijd. Hierdoor hebben wij wijselijk besloten dit niet te doen.

De volgende bestemming is Kota Kinabalu (hoofdstad van Sabah). De vlucht vertrok om 6u dus om 4u moesten we daar zijn. Door dit vroege uur hadden we geen zin om een  kamer te boeken. Daarom besloten we om naar een late film te gaan en daarna de nacht door te brengen op de luchthaven. Dat is eens iets anders ;-)

Kota Kinabalu is een groot verschil met Kuching. Veel drukker en veel meer toeristen wat jammer genoeg resulteert in duurdere prijzen.

Nieuwsgierig naar wat ons hier nog allemaal te wachten staat kruipen wij vroeg ons bedje in. Dit kunnen we wel gebruiken na een nachtje zonder slaap.
Slaaplekker, stiekem missen wij jullie wel toch wel hoor... Tot snel!
Warme kusjes xxx

1. Anckaert-Bekaert:
    23 september 2014
    Er zijn alleen maar hoogtepunten als er ook dieptepunten zijn!